محمدمحمدپور چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز سینما در تبریز، افزود: طی این مدت 11سینما به جمع سینماهای آذربایجان شرقی افزوده شده است و تعداد صندلی ها از پنج هزار به هفت هزار و 967 عدد رسیده که این میزان رشد طی یک سال گذشته روند مثبت و رو به رشدی را در این عرصه نشان می دهد.
وی اظهار داشت: تا پارسال نگران کمبود سینما در استان بودیم که با اعمال سیاست های درست و منطقی و نوع حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تغییر نگرش ها شاهد رونق فضاهای فرهنگی و سینمایی در استان هستیم که همین امر موجب بروز اتفاقات بسیار مثبت و مبارک در منطقه شده است.
محمدپور با اشاره به توسعه تولید فیلم در آذربایجان شرقی از برداشته شدن گام های موثر در این زمینه ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: درخشش سینماگران استان در فستیوال های بین المللی نشانه خوبی از افزایش انگیزه ها و علایق جوانان هنرمند در این عرصه می باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی سالن های سینما در تمام شهرهای استان جزو سیاست های محوری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی است، گفت: در شهرهای فاقد امکانات همچون چارایماق، هشترود و سیه رود نیز اقدام به راه اندازی سینماهای سیار شده است.
محمدپور با اشاره به گذشته پربار هنر سینما در تبریز، یادآور شد: تلاش داریم به همت تلاش گران این عرصه فیلم های بلند و فاخر را در استان تولید کنیم چون معتقدیم این استان ظرفیت های لازم و کافی برای تولید و پخش چنین تولیداتی را دارد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم ضمن رونمایی از پوستر دومین جشنواره فیلم تبریز، از چهار دهه فعالیت سینماداری موسی عباسی تجلیل شد و فیلم بلند انیمیشن ' راز پروانه ها ' به کارگردانی علی تنهایی نیز اکران گردید.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.