به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر آموزش و پرورش بوکان در این مراسم که فرماندار و امام جمعه این شهرستان نیز حضور داشتند، گفت: در سال تحصیلی جدید در این شهرستان 365 مدرسه با یک هزار و 700 کلاس درس، پذیرای 42 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی هستند.
سلیمان مام عزیزی با اشاره به اینکه امسال 2 هزار و 700 معلم نیز در امر تعلیم و تربیت این دانش آموزان مشارکت دارند، ادامه داد: امسال 55 کلاس درس با اعتبارات دولتی و با همکاری مجمع خیران مدرسه ساز در بوکان افتتاح شده است.
وی افزود: احداث 52 کلاس درس نیز با اعتبارهای دولتی و با کمک خیران مدرسه ساز بوکان آغاز شده که به تدریج در سال جاری به بهره برداری می رسد.
مام عزیری اضافه کرد: امسال ساخت چهار چمن مصنوعی فوتسال در حوزه آموزش و پرورش بوکان با اعتبار 500 میلیارد ریال آغاز شده که 2 چمن مصنوعی فوتسال آن آماده بهره برداری است.
وی از کسب رتبه نخست آموزش و پرورش بوکان در جذب نوآموزان در استان خبر داد و گفت: مهم ترین برنامه این اداره جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان است.
فرماندار بوکان نیز با تبریک سال جدید تحصیلی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت به خانواده حادثه دیدگان اهواز در اقدام تروریستی روز 31 شهریور این استان، گفت: مدرسه فرصتی یکسان را برای همه دانش آموزان ایجاد می کند و دانش آموزان باید از این فرصت به نحو شایسته استفاده کنند.
جمال خسروی ادامه داد: معلمان شیوه درست اندیشیدن را به همه دانش آموزان می آموزند و این شیوه فکر کردن در طول عمرشان در ذهن همگان باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به اهمیت تربیت و پرورش انسان های سالم در جوامع امروزی گفت: با تربیت انسان های سالم و بانشاط در مدارس باید فضایی سرشار از امنیت روانی و خاطره انگیز با رشد مسئولیت پذیری که جامعه به شدت به آن نیاز دارد، را فراهم سازیم.
امام جمعه بوکان نیز با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی، گفت: در دین اسلام به تعلیم و تربیت اهمیت فراوانی داده شده است از این رو همه دانش آموزان باید در این راه تلاش مضاعفی داشته باشند.
ماموستا ملاعباس احمدی ادامه داد: تعلیم و تربیت باید با اخلاق حسنه و تقوای الهی همراه باشد تا متعلم هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش نیز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید قرائت شد.
شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.