نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دانش آموزان احترام به والدین، معلم و یادگیری عمیق و تفکر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز یکشنبه در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید در ارومیه در جمع معلمان و دانش آموزان مدرسه شاهد نور الزهرا افزود: دانش آموزان اگر خواهان موفقیت و پیشرفت در همه عرصه های زندگی هستند یکی از عوامل و شاه کلید موفقیت در همه عرصه ها احترام به پدر و مادر است.
وی ادامه داد: خداوند در این صورت مسیر پیشرفت را برای انسان هموار کرده و در مراحل مختلف زندگی درهای موفقیت و پیشرفت به روی وی گشوده می شود.
وی گفت: اطاعت و توجه به پدر و مادر بعد از اطاعت از اوامر الهی ارجحیت دارد و در قرآن کریم بارها بر آن تاکید شده است.
وی معلمی را شغل انبیا عنوان کرد و گفت: این تعبیر بهترین و با ارزشترین جایگاه را برای معلمان در دین اسلام رقم زده است.
حجت الاسلام قریشی افزود: تکریم جایگاه معلم ضروریست و یادآوری شان و منزلت معلمان نیز برای جامعه باید همیشه تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه تقدیر مقام معظم رهبری از مسوولان متدین آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است، افزود: انبیا از نخستین معلمان بشری بودند که همواره باید از آنها درس گرفته و آموزه های آنها را در سر لوحه کارها قرار دهیم.
وی درباره حق معلم به گردن دانش آموز و بزرگ داشتن مقام معلم توسط دانش آموزان بیان کرد: انسان باید به حرف معلم خوب گوش دهد، سعی کند خوب فرا بگیرد، دانش آموز نباید صدایش را صدای از معلم بالاتر ببرد، وقتی سوالی از معلم کردند باید ایستاد و منتظر جواب معلم بود و پیشدستی نکرد حتی اگر جوابش را بدانند.
وی با بیان اینکه در کلاس درس باید تمام توجه دانش آموز به معلم باشد افزود: وقتی کسی بدی و غیبت معلم را می گوید لازم است از وی دفاع شود و اجازه نداد از وی بدگویی شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: برجسته کردن خوبی های معلمان لازم است و اگر معلم دشمنی دارد با دشمن معلم همنشینی نکنید و با دوست وی نباید دشمنی کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.