رضا جهینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه ها شامل لایروبی مسیرهای رودخانه گدار، رودخانه مهاباد و کانال مسیرهای آب با 70 میلیارد ریال اعتبار و مرمت و بازسازی شبکه آبرسانی با 150 میلیارد ریال اعتبار است.
وی با بیان اینکه این پروژه از ابتدای امسال آغاز شده است، ادامه داد: مجموع پیشرفت فیزیکی این طرح ها بیش از 50 درصد است که تلاش می کنیم تا پایان سال جاری آن را به اتمام برسانیم.
وی اضافه کرد: امسال سهمیه آب کشاورزان مهاباد 95 میلیون مترمکعب است که بیش از 90 درصد آن رها شده و مابقی تا پایان شهریور به طور کامل رها می شود.
رییس اداره امور آب مهاباد با بیان اینکه بیشترین هدر رفت آب در بخش کشاورزی است، گفت: کشاورزان با عمل به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی از کاشت محصولات اضافه و همچنین محصولات با نیاز آبی بالا پرهیز و برای آبیاری از روش های نوین آبیاری استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای 197میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و 172 میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر مهاباد، بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می دهد.
سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیکترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می آید.
9903/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.