عزیز سهندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 67 هزار خانوار شامل 140 هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ٢٦٥ هزار نفری استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که این آمار به میانگین کشوری نزدیک است.
وی اضافه کرد:پنج میلیون نفر در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور قرار دارند.
وی گفت: همه تلاش این نهاد حمایتی ارتقای سطح رفاه خانواده های تحت حمایت و کمک به رفع مشکلات آنهاست و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کنیم.
وی افزود: از این مددجویان 40 هزار زن سرپرست خانوار و 47 هزار مددجوی سالمند هستند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: بیش از یک سوم مددجویان استان، در مناطق مرزی و صعب العبور ساکن هستند که امدادرسانی به آنها را دشوار کرده است.
وی ادامه داد: مشکل مسکن مددجویی از جمله مهمترین مشکلات خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است و سالانه میلیاردها ریال برای حل این مشکل توسط کمیته امداد هزینه می شود.
سهندی گفت: چهار هزار و 600 خانواده تحت پوشش این نهاد نیاز فوری به مسکن دارند که در صدد فراهم کردن زمینه برای خانه دار شدن آنها هستیم.
وی افزود: از این تعداد یک هزار و 800 خانوار شهری بوده و 2 هزار و 800 خانوار نیز در روستاهای آذربایجان غربی زندگی می کنند و خانواده های نیازمند فوری مسکن در آذربایجان غربی حدود هفت درصد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در نظر داریم در یک برنامه سه ساله، مشکل مسکن نیازمندان زیر پوشش این نهاد را حل کنیم ولی در این راستا نیازمند همراهی همه دستگاه های اجرایی به ویژه نهادهای فعال در حوزه مسکن مهر هستیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان این نهاد، 670 طرح اشتغال این افراد اجرایی شده است.
سهندی افزود: خودکفایی این مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) با ایجاد اشتغال در بخش های صنعتی، کشاورزی، دامداری و خدماتی محقق شده و بیشترین شغل ایجاد شده برای مددجویان استان در زمینه دامپروری بوده است.
وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در سال جاری ایجاد اشتغال برای هشت هزار و 400 مددجوی تحت پوشش با یکهزار و 880 میلیارد ریال اعتبار را هدف گذاری کرده است.
سهندی افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال ایجاد مشاغل پایدار با درآمد مناسب برای مددجویان است و توانمندسازی، مدل‌سازی و پشتیبانی سه مؤلفه راهبردی برای مدیریت جریان ایجاد فرصت‌های شغلی در این نهاد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: 21 هزار و 984 خیّر، حامی 11 هزار و 971 یتیم تحت پوشش این نهاد حمایتی در استان هستند که حامیان ایتام و فرزندان طرح محسنین در سال جاری بیش از 60 میلیارد ریال به افراد تحت پوشش خود کمک کرده اند که نسبت به سال گذشته 29 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: تمامی تلاش ما در این نهاد حمایتی در استان زدودن رنگ فقر از زندگی افراد تحت پوشش است و تمامی توان خود را در راستای توانمند کردن خانواده های مددجویان به کارگرفته ایم.
وی گفت: همچنین 2 هزار کودک در استان از خدمات طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال این نهاد حمایتی بهره مند شده اند که این طرح با هدف مقابله با سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال اجرا می شود.
وی ادامه داد: سبد غذایی ارائه شده به کودکان آذربایجان غربی در این طرح شامل پروتئین، حبوبات، مواد قندی و سبزیجات است.
وی اضافه کرد: ارزش هر سبد غذایی در مناطق محروم 920 هزار ریال و در مناطق غیر محروم 800 هزار ریال است.
وی افزود: طرح تغذیه کودکان زیر پنج سال در بین کودکان 6 ماهه تا پنج ساله اجرا می شود که 70 درصد این کودکان تحت پوشش کمیته امداد نیستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی بیان کرد: برای اجرای این طرح در سال جاری 221 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد که نخستین نهاد تاسیس شده پس از انقلاب اسلامی در کشور است، از اسفندماه سال 1357 تاسیس شده و در حال حاضر نزدیک به 40 سال از فعالیت این نهاد حمایتی می گذرد.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.