نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید سعی کنیم فرهنگ کتابخوانی را توسعه دهیم.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، هادی بهادری امروز در آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب ارومیه گفت: مردم کتابخوان، اسپانسر های صنعت کتاب هستند و در توسعه فرهنگ کتابخوانی نقش بسزایی دارند و  هر چقدر فرهنگ کتابخوانی گسترش یابد در شکل زندگی ما تاثیر خواهد داشت و ما باید بیش از این ها  بر روی گسترش این فرهنگ کار کنیم.
بهادری با اشاره به ایجاد فضایی برای مطالعه در مکان های عمومی ادامه داد: باید کتابخوانی را در فضاهایی مانند اتوبوس ها و ایستگاه ها و مکان های عمومی به یک فرهنگ تبدیل کنیم.
وی در رابطه با فرهنگ کتابخوانی گفت: در کشور ما فرهنگ کتابخوانی بسیار ضعیف است که باید نمایندگان ملت، مسئولین، ناشران، صاحبان کتاب فروشی ها و تمامی افرادی که در این عرصه فعالیت دارند نهایت سعی و کمک خود را در گسترش این فرهنگ کرده و با آشتی دادن مردم با کتاب، جامعه ای امیدوارتر، خوش بین تر، سالم تر و پر انرژی تری را ایجاد کنیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگ غنی استان خاطر نشان کرد: شهر ما، شهر فرهنگ است، ارومیه از سالهای دور به فرهنگی بودن شناخته شده است و آذربایجان غربی قطب و مرکز ثقل فرهنگ کشور است.
وی با بیان اینکه اولین کتابی که انسان میخواند، ۵۰ درصد شخصیت اورا شکل می دهد گفت: کتاب خوانی  در کودکی معقوله ی بسیار مهم است و ما باید از همان دوران کودکی فرزندان را با این مجموعه آشنا کنیم.
به گزارش ایسنا، شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه از ۲۰لغایت ۲۵ شعریور از ساعت ۹تا ۱۲و ۱۶ الی ۲۱ در محل نمایشگاههای دائمی پارک جنگلی ارومیه دایر است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.