به گزارش ایرنا خبرنگار، کسی است که پس از گذراندن دوره آموزش تخصصی با اتکا به ذوق و استعداد شخصی و استفاده از منابع خبری، وظیفه ی تهیه خبر، مصاحبه، گزارش و سایر متون خبری از رویدادها را به عهده دارد.
دامنه فعالیت های خبرنگار به وسعت دنیای پیرامون اوست و خبرنگار در مورد هر آنچه که جنبه و ارزش خبری داشته باشد، خبر و گزارش تهیه می کند؛ در مورد حوادث، موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و غیره.
گفت و گوی خبرنگار ایرنا با جمعی از خبرنگاران رسانه های مختلف آذربایجان غربی در آستانه روز خبرنگار، اندیشه های آنان در مورد مهمترین اخبار استان را به تصویر می کشد.
زیبا کیومرثی، سردبیر خبرگزاری شبستان در آذربایجان غربی گفت: انتصاب استاندار جدید یکی از خبرهای مهم سال 1396 شمسی بود زیرا این امر زمینه های توسعه استان را با یک فرد دیپلمات و تازه نفس فراهم می کرد.
ربابه سیدی یکانی، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نیز با بیان اینکه مهمترین خبر سال 1396 شمسی سرمازدگی محصولات کشاورزی استان بود، گفت: این امر به وارد شدن خسارت های مالی به کشاورزان منجر شد و بسیار ناراحت کننده بود.
مدیرمسوول خبرگزاری خبرآنلاین نیز با اشاره به اینکه پیشرفت طرح راه آهن ارومیه مهمترین خبر سال گذشته بود، گفت: راه اندازی راه آهن ارومیه خوشحال کننده ترین خبر برای مردم است زیرا این استان را به شبکه ریلی کشور وصل می کند.
سینا پسران افشاریان ادامه داد: از دیگر اخبار مهم استان، انتخاب یک دیپلمات و فردی حرفه ای به عنوان استاندار بود زیرا حضور وی توسعه روزافزون استان را نوید می داد.
محمد آقایی پر، سرپرست خبرگزاری تسنیم هم با تاکید بر مهم بودن اخبار توسعه از دیدگاه وی، گفت: سال گذشته رویدادی که در حقیقت بتواند گرهی از حل مشکلات مردم باز کند، وجود نداشت.
خبرنگار خبرگزاری فارس هم با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در ارومیه گفت: برگزاری این مسابقات که 14 روز به طول انجامید و برای نخستین بار در سه دهه گذشته بزرگترین دستاوردهای فرهنگی استان به شمار می رفت، از مهمترین خبرهای استان بود.
حمید یوسف زاده ادامه داد: بیش از 900 نفر از نخبگان قرآنی 31 استان کشور در بخش های قرآنی، معارف و نهج البلاغه در این مسابقات به رقابت پرداختند و این خود عامل مهمی برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بود.
وی ادامه داد: سفر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به آذربایجان غربی یکی دیگر از اخبار مهم حائز اهمیت بود که در سال گذشته منتشر شد.
خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بهترین خبر در سال گذشته تغییر معاونت اقتصادی استانداری بود، گفت: بعد از 16 سال خدمت در این عرصه شاهد روی کارآمدن فردی هستم که ملاک کار او نتیجه محور بودن جلسات و مصوبه هاست.
مهدی رضایی ادامه داد: معاونت اقتصادی جدید فردی توسعه محور بوده و با نگاه عملیاتی به حوزه صنعت بهترین مدیریت را داراست و این امر به درد توسعه استان می خورد.
وی بیان کرد: وقتی معاون اقتصادی در جلسات حضور می یابد، نتیجه بخش بودن جلسه برای او بسیار حائز اهمیت بوده و این نشان می دهد که بهترین خبر سال گذشته تغییر معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بوده است.
به گزارش ایرنا خبرنگاران نمی توانند به مردم بگویند که چگونه فکر کنند اما می توانند با دروازه بانی و گزینش اخبار به آنان بگویند که به چه چیز فکر کنند.
3072/8135
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.