به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی می تواند با سرمایه گذاری مناسب این وزارتخانه و اختصاص اعتبار مناسب حل شود.
وی اضافه کرد: فناوری اطلاعات زیرساخت توسعه بخش های دیگر به شمار می رود و می توان با ارتقای شاخص های این بخش، شاهد رشد دیگر بخش ها در آذربایجان غربی بود.
وی با اشاره به فاصله آذربایجان غربی از دیگر استان ها در حوزه های مختلف زیرساختی و توسعه ای بیان کرد: این فاصله می تواند با نگاه مناسب وزارتخانه های مختلف و جذب اعتبارات مناسب دولتی پر شود ولی این امر اهتمام ویژه مسوولان دستگاه های اجرایی کشوری و استانی را می طلبد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه توجه به بخش فناوری اطلاعات را موجب شفاف سازی امور دانست و گفت: با اطلاع رسانی شفاف مصوبات، اجرای طرح ها و برنامه های دستگاه های مختلف اجرایی به مردم می توان از بروز فساد جلوگیری کرد و این امر با استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات میسر است.
سیدهادی بهادری افزود: علاوه بر آن، در دنیای امروز موضوع فناوری اطلاعات جزو تجارت های پرسود به شمار می رود و 11 نفر از 15 فرد ثروتمند دنیا در این حوزه فعال هستند.
وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت های اینترنت رایگان در فضاها و اماکن عمومی نیز از جمله مواردی است که می تواند در ارتقای شاخص های فناوری اطلاعات و ایجاد رضایتمندی بیشتر مردم موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه شاخص های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آذربایجان غربی نیازمند توجه است، اضافه کرد: 711 روستای استان که عمده آنها مرزی است، از آنتن ارتباطی قوی برخوردار نیست.
دیگر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از نبود تلفن ثابت در روستاهای مرزی آذربایجان غربی انتقاد کرد و ادامه داد: علاوه بر آن، ارتباط اینترنتی در این روستاها نیز با مشکل مواجه است و باید تمهیداتی برای رفع این مشکلات اندیشیده شود.
نادر قاضی پور با اشاره به بهره مند نبودن بسیاری از روستاییان از خدمات پست بانک در آذربایجان غربی گفت: این بانک باید در روستاها بیش از شهرها خدمت رسانی کند در حالی که این روند برعکس شده است و شهروندان بیش از روستاییان از خدمات آن بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز گذشته به آذربایجان غربی سفر کرده بود و پس از حضور در شهرهای خوی، اشنویه، میاندوآب و مهاباد، در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی حاضر شد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.