جواد زاهدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجوز احداث این موزه از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور دریافت و مراحل طراحی آن در پنج غرفه به پایان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه مراحل ساخت این موزه در محل کانون پروش فکری ارومیه آغاز شده است، اضافه کرد: این فضای فرهنگی در دهه فجر سال جاری یا اردیبهشت سال 1398 همزمان با بیست و هشتم اردیبهشت «روز جهانی موزه و میراث فرهنگی» افتتاح می شود.
به گفته وی این موزه در فضای مازاد مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه که تنها چند بار در سال استفاده می شد، در مساحتی نزدیک به 500 مترمربع با غرفه های خط و الفبا، تاریخ زمین، سیارگان، آموزش و فرهنگ مردم راه اندازی می شود.
زاهدی بیان کرد: آشنایی با تاریخچه تحولات حوزه کودک، احترام به پیشینه تاریخی و ایجاد زمینه مناسب برای تحقیق کودکان از دلایل راه اندازی این موزه به شمار می رود.
وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی 53 سال قدمت دارد و وسایل و ابزارهای استفاده شده طی این نیم قرن و افتخارات کسب شده توسط اعضا نیز در این موزه به نمایش در می آید.
وی اضافه کرد: نمایشگاه دایمی تولیدات آثار هنری اعضای کانون نیز به عنوان یک پیوست فرهنگی این موزه راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.