سرهنگ سیدمهدی غفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاییان در مناطق کم برخوردار، مرزی و محروم چالدران و با همکاری بهداری سپاه این شهرستان و بسیج جامعه پزشکی استان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: فعالیت تیم های پزشکی از هفته گذشته در این شهرستان آغاز شده و در راستای اجرای این طرح 200 روستایی از خدمات رایگان پزشکی برخوردار شده اند.
وی ادامه داد: این تیم های پزشکی نخستین فعالیت خود را در روستای قرنقوی چالدران آغاز کردند و خدمات لازم بهداشتی درمانی را در اختیار مردم این روستا قرار دادند.
فرمانده سپاه شهرستان چالدران گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سایر روستاهای بخش مرکزی و دشتک نیز این طرح اجرا می شود.
سرهنگ غفاری افزود: این تیم های پزشکی شامل پزشک عمومی، ماما، پرستار، کارشناس بهداشت عمومی، کارشناس بهداشت خانواده و دارو ساز است.
به گزارش ایرنا چالدران محروم ترین شهرستان کشور و آذربایجان غربی است و برای بهبود وضعیت این شهرستان و ارتقای شاخص های آن، دولت، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی همکاری می کنند.
شهرستان چالدران حدود 120 روستا دارد که در 2 بخش مرکزی و دشتک نزدیک به 20 هزار نفر را در خود جای داده اند.
چالدران با 50 هزارنفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.
سالانه چندین طرح ویزیت رایگان توسط سپاه شهدای آذربایجان غربی در مناطق روستاهای مرزی عشایرنشین آذربایجان غربی اجرا می شود.
چالدران دارای 144 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.