علیرضا یگانگی روز جمعه در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای اولین بار است که مسابقات کشوری در ماکو برگزار می‌شود.
وی افزود: رقابت این دوره از مسابقات در چهار کلاس به طول یک و نیم کیلومتر برگزار می‌شود و هر ماشین 5 دقیقه زمان دارد، پیست بسیار ایمن و مطابق استاندارد را به صورت سرعتی و قدرتی طی کند.
وی اضافه کرد: در این رقابت‌ها 90 آفرودکار از استان‌های مختلف حضور دارند که تهران با 13 آفرودکار بیشترین شرکت‌کننده را در اختیار دارد.
وی با قدردانی از استقبال بسیار خوب و پرشور مردم ماکو از این رقابت‌ها ادامه داد: حضور پرشور مردم ماکو در این مسابقات بسیار قابل توجه بود به نحوی که ساعاتی قبل از شروع مسابقه در اطراف پیست حضور یافتند و همچنان بر تعدادشان افزوده می‌شود.
به گفته رییس کمیته آفرود فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، مرحله سوم این دوره از مسابقات آبان سال جاری در مازندران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.