عین الله شریف پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یا بیان اینکه شهرستان چالدران پس از قلعه گنج کرمان دومین منطقه محروم کشور به شمار می رود، افزود: این شهرستان از معادن غنی طلا، سنگ آهن، سیلیس و سنگ های تزیینی برخوردار است و با ملحق شدن به منطقه آزاد، می توان سرمایه گذاری های لازم را در راستای شکوفا کردن این ظرفیت ها فراهم کرد.
وی ادامه داد: پیش از این، چالدران یکی از سه بخش ماکو بود اما با جدایی از این شهرستان، گسست اجتماعی بین مردم از نظر اجتماعی و اقتصادی به وجود آمد که برای پر کردن این خلا، الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو پیشنهاد شد.
وی اضافه کرد: طبق قانون، شهرستان چالدران به علت محرومیت و توسعه نیافتگی قابلیت الحاق به منطقه آزاد ماکو را داشت که این امر با نظر مثبت نمایندگان مجلس میسر شد.
نماینده مردم ماکو، شوط ، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه مراجع قانونی دیگر نیز این امر را تایید کرده و پس از تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان، الحاق چالدران به منطقه آزاد ماکو به عنوان قانون اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، چالدران پانزدهمین شهرستان آذربایجان غربی و مرکز این شهرستان، سیه ‌چشمه است.
چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری آذربایجان غربی است؛ این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور به شمار می رود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.