سیدمحمد عابدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته در همایش شمس تبریزی تعدادی از سفرای خارجی حضور داشتند که در نهایت با یکی از آنان قرارداد اقتصادی منعقد شد.
وی با تاکید بر اینکه این قرارداد موجب برنامه ریزی برای برگزاری نشست اقتصادی در حاشیه همایش طی سال جاری را رقم زده است، افزود: ظرفیت های ‌سرمایه‌گذاری کم نظیری در خوی وجود دارد که برای شرکت کنندگان در همایش قابل ‌توجه است.
وی اضافه کرد: عسل، گردشگری، فرش ماهی، معادن و تخمه آفتابگردان و کدوی آجیلی خوی به عنوان پنج ظرفیت و مزیت اقتصادی شهرستان در این نشست به صورت بسته های پیشنهادی اقتصادی به میهمانان خارجی شرکت کننده و فعالان اقتصادی ارایه می شود.
وی سرمایه‌گذاری را به ‌عنوان مقوله اقتصادی در توسعه دخیل دانست و گفت: با معرفی ظرفیت های مختلف خوی می توان در جذب سرمایه گذاران از داخل کشور و کشورهای خارجی موفق عمل کرد.
به گزارش ایرنا همایش بین المللی شمس و مولانا که روز دوشنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفرای کشورهای خارجی در خوی آغاز بکار کرد، روز چهارشنبه/7 شهریور/ با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کار خود پایان می دهد.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.