ووک ریشومویچ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از قبل با سینمای ایران آشنا بودم ولی اولین باری است که به این کشور سفر می کنم و این تجربه جدیدی برای من محسوب می شود.
وی ادامه داد: من عاشق سینمای ایران هستم و معتقدم مشترکات بسیاری بین ایران و صربستان وجود دارد.
ریشومویچ در خصوص فیلمش «فرزند هیچ کس» که دیروز در تبریز به نمایش گذاشته شد، نیز اظهار داشت: این فیلم بر اساس داستانی واقعی که در زمان جنگ صربستان رخ داده، ساخته شده است.
وی ادامه داد: این فیلم ابتدا در کشورهایی که تراژدی مشترکی را با هم در جنگ داخلی صربستان تجربه کرده ایم اکران شد و به خاطر همین واکنش بینندگان برایم جالب بود.
کارگردان صربستانی فیلم « فرزند هیچکس» اضافه کرد: این فیلم بخشی از تاریخ صربستان را به تصویر می کشد که کسی دوست ندارد و به همین دلیل قبل از اکران فیلم نگران عکس العمل مردم بودم.
وی افزود: وقتی فیلم در کشورهای جدا شده از یوگسلاوی سابق به نمایش گذاشته شد، مردم اذعان داشتند که فیلم نمودی واقعی از زندگی مردم در زمان جنگ بود.
ریشومویچ گفت: از جنگ متنفرم و به همین خاطر قصدم از ساخت فیلم فقط روایت زندگی شخصیت اصلی بود.
وی در خصوص سینمای صربستان نیز اظهار داشت: فیلم سازان جوان صرب هیچ محدودیتی ندارند و داستان خوب مهم ترین بخش ساخت یک فیلم است.
به گزارش ایرنا، «هفته فیلم صربستان» در ادامه برنامه هفته‌های فیلم بین‌المللی گروه «هنر و تجربه»، از یکم تا هفتم شهریور ماه جاری در شهرهای تبریز، تهران و شیراز توسط امور بین الملل گروه سینمایی هنر و تجربه برگزار می شود.
فیلم «فرزند هیچکس» در قالب هفته فیلم صربستان در ایران روز گذشته در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز اکران و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.