به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر این مجموعه کارگاه در نشستی خبری که در مرکز فرهنگی شهر سنقر برگزار شد، با بیان اینکه کارگاه هر ساله بین اعیاد قربان تا غدیر برگزار می شود، اظهار داشت: این کارگاه از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده و هفت روز ادامه دارد.
وی افزود: اساتید مطرح و بین المللی سینمای ایران در این دوره از کارگاه هنرجویان‌ را آموزش می دهند.
به گفته وی ، این دومین دوره مجموعه کارگاه های سینمای حرفه ای ایران است و 40 هنرجوی جوان از سراسر ایران در این کارگاه حضور دارند.
اصلانی افزود: در این‌ کارگاه هر روز یکی از اساتید مطرح سینمای ایران دروس تخصصی خود را به هنرجویان ارائه می دهند و در روزهای آخر هنرجویان به ساخت یک فیلم کوتاه می پردازند.
وی عنوان کرد: آثار ساخته شده توسط هنرجویان در روز آخر کارگاه ها داوری می شوند و فیلم های برتر کمک‌ هزینه حمایتی برای ساخت فیلم های بعدی را دریافت خواهند کرد.
دبیر کارگاه سینمای حرفه ای ، با بیان اینکه انجمن سینمای جوان شهرستان سنقر این کارگاه ها را برگزار کرده است، گفت: برای برگزاری این کارگاه سه میلیارد تومان بودجه نیاز بود که به واسطه کار افتخاری اساتید، توانستیم با 37 میلیون تومان اعتبار آن را برگزار کردیم.
به گفته اصلانی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و شهرستان سنقر هیچ‌ کمک مالی از این مجموعه کارگاه ها انجام‌ نداده اند.
وی عنوان کرد: برخی از اساتید مطرح این کارگاه به دلیل اینکه در ایران حضور ندارند، کلاس های آنها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.
سهیل شهبازلو مدیر فنی کارگاه نیز در این نشست خبری گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این مجموعه کارگاه ها، آشنایی هنرجویان شهرستانی با اصول حرفه ای سینما است.
میترا عبدی مدیر اظهار داشت: در این کارگاه هر حامی مالی ، هزینه یکی از هنرجویان را پرداخت کرده است تا هنرجویان مناطق محروم‌ بتوانند در آن حضور پیدا کنند.
به گفته وی ، اساتید ، حامیان مالی اصلی کارگاه هستند که به صورت رایگان برای هنرجویان تدریس می‌کنند.
کاظم بایرام بخش یکی از اساتید کارگاه نیز در این‌ نشست خبری عنوان کرد: باید از این قبیل کارهای هنری حمایت شود تا بتوانیم به واسطه آنها ایران را به جهانیان معرفی کنیم.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.