نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: یکی از بزرگترین دغدغه‌های امروز جامعه موانع پیش روی ازدواج جوانان است، واقفان رسیدگی به این معضل را جزو اولویت های خود قرار دهند.   
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این‌که از بدو ظهور انقلاب اسلامی تا کنون بیش از ۱۵ هزار وقف در کشور به ثبت رسیده است، اظهار کرد: بیشترین مراکز تفریحی، درمانی و حتی تعداد قابل توجهی از مدارس تبریز وقفی هستند که این موضوع نشان میدهد مردم توجه ویژه‌ای به این مسئله دارند. 
وی نقش واقفان و خیرین را در کاهش دغدغه‌های معیشتی مردم مهم دانست و افزود: افزایش شناخت و آگاهی مردم طی ده سال اخیر نسبت به وقف و موقوفات باعث شده که آنها به طور داوطلبانه و در حرکتی خودجوش برای کاهش معضلات اقتصادی و اجتماعی تلاش کنند. 
وی ادامه داد: هرچه در ترویج فرهنگ وقف در جامعه کار شود فواید آن می‌تواند ما را از بسیاری از مشکلات جاری کشور دور کند. 
سعیدی با بیان این‌که رسانه‌ها نقش مهمی در برجسته سازی اقدامات خیرین در قالب وقف دارند، گفت: مقایسه آمار‌های ثبت وقف در سال‌های اخیر نشانگر این است که اگر در راستای وقف کار تبلیغاتی و ترویجی خوبی انجام گیرد، مردم استقبال می‌کنند. 
وی گفت: وقف فقط مختص به ساخت مسجد و مدرسه نبوده و  باور برخی از مردم نسبت به موضوع وقف صحیح نیست. 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه وقف های نوین راهگشای مشکلات بزرگ بسیاری از مردم نیازمند شده است؛ به عنوان مثال کمک های مالی اختصاص یافته به بیمارانِ خاص نمونه ای از این مسئله است.        
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.