به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز شنبه در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمند سازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی افزود: دستگاه های مرتبط در بخش اشتغال و دبیرخانه این کارگروه باید پیشنهادهای خود را برای تدوین برنامه ایجاد اشتغال استانی ارایه دهند تا در این زمینه کاری اساسی انجام شود.
وی با اشاره به ملاقات های مردمی استاندار، امام جمعه و مدیران ارشد استان قبل از اقامه نماز جمعه هر هفته اظهار داشت: با وجود تلاش مدیران و مسوولان برای رفع مشکل اشتغال مردم، اشتغال پایدار با ایجاد ارزش افزوده محقق می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر محدودیت زمانی توزیع تسهیلات اشتغال در بخش روستایی و فراگیر تا پایان شهریور یادآوری کرد: بانک های عامل برای جذب حداکثری این اعتبارها با فرمانداری ها و دستگاه های ذیربط ارتباط و همکاری بیشتری داشته باشند.
جهانگیری ادامه داد: اگر شهرستانی نتواند سهم خود را تا 2 هفته دیگر از این تسهیلات جذب کند، تسهیلات به شهرستان های دارای توان جذب بیشتر سوق داده خواهد شد.
وی با اشاره به رتبه پایین استان در تصویب و پرداخت تسهیلات اشتغال، از عدم همکاری برخی بانک ها برای پرداخت تسهیلات فراگیر انتقاد کرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در سال جاری 801 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح های اشتغال در بخش روستایی به متقاضیان پرداخت شده است.
میراحد حسینی افزود: این میزان تسهیلات برای 271 طرح معرفی شده به بانک ها پرداخت شده و با بهره برداری از آن ها پیش بینی می شود برای یک هزار و 832 نفر اشتغال ایجاد شود.
وی تعداد طرح های منعقده بانک های عامل استان را 294 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: اعتبار این طرح ها یک هزار و 81 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال آن ها 2 هزار و 178 نفر است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سال جاری از سوی کارگروه اشتغال استان یک هزار و 321 طرح با اعتبار پنج هزار و 260 میلیارد ریال به بانک ها ارسال شده که با اجرای آن ها پیش بینی می شود برای 9 هزار و 273 نفر اشتغال ایجاد شود.
حسینی ادامه داد: از این تعداد طرح ارسال شده به بانک ها، 387 طرح با اعتبار یک هزار و 708 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 2 هزار و 951 نفر از سوی بانک های عامل مصوب شده است.
وی گفت: در این مدت 263 طرح متقاضی استفاده از تسهیلات روستایی نیز از سوی بانک های استان بازگشت شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در بخش تسهیلات فراگیر نیز تاکنون یک هزار و 338 طرح به مبلغ پنج هزار و 495 میلیارد ریال با اشتغالزایی هفت هزار و 673 نفر به بانک ها ارسال شده است.
حسینی افزود: از این تعداد طرح، 155 مورد با اعتبار یک هزار و 474 میلیارد ریال و اشتغالزایی 2 هزار و 33 نفر از سوی بانک ها تصویب شده است.
وی تعداد طرح های منعقده بانک ها را 142 مورد به مبلغ یک هزار و 304 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 827 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد 131 طرح به مبلغ 747 میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و 630 نفر از سوی بانک ها پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین تعداد طرح های بازگشت از بانک ها در بخش تسهیلات فراگیر را 77 مورد اعلام کرد.
در این جلسه پرداخت تسهیلات برای 24 طرح مصوب کمیته فنی تسهیلات روستایی استان به مبلغ 370 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 313 نفر از بین 55 طرح مورد بررسی این کمیته بین 2 کارگروه در بازه زمانی 20 مرداد تا 3 شهریور مورد تصویب اعضای کارگروه اشتغال استان قرار گرفت.
در بخش تسهیلات فراگیر نیز از بین 25 طرح مورد بررسی کمیته فنی اشتغال فراگیر استان در بین این 2 کارگروه 9 طرح مصوب با اعتبار 143 میلیارد ریال و اشتغالزایی 100 نفر تصویب شد.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.