مرتضی محمدزاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از دوم شهریور تا 20 شهریور جاری طرح های عمرانی و توسعه ای مهمی از جمله دانشکده فنی دانشگاه سهند با اعتبار 70 میلیارد ریال، دو مدرسه 12 کلاسه با اعتبار 60 میلیارد ریال، ساختمان کلینیک تخصصی و فوق تخصصی اسکو با تجهیزات حدود 30 میلیارد ریال، در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: همچنین افتتاح طرح های مهمی مثل روکش آسفالت در محور اسکو به ارومیه، مجتمع ورزشی و پروژه های عمران روستایی از جمله این برنامه هاست.
محمدزاده گفت: اتمام مرمت دو اثر تاریخی در بخش ایلخچی و کندوان، طرح فناورانه مرکز تحقیقات ترمز «ای بی اس» در دانشگاه آزاد ایلخچی، مدرسه 6 کلاسه خیرساز ایلخچی و پروژه مشارکتی شرکت عمران با سرمایه گذار بخش خصوصی در شهر جدید سهند از دیگر طرح های در آستانه افتتاح می باشد.
وی با اشاره به ظرفیت گردشگری و صنایع دستی شهرستان گفت: چند روز دیگر بازارچه دائمی صنایع دستی را در ورودی شهر اسکو و در مسیر گردشگری کندوان در وسعت حدود سه هزار متر بهره برداری می کنیم که به صورت مشارکتی توسط بخش تعاون احداث شده است.
به گفته فرماندار اسکو، اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل بزرگداشت شهدا، تجلیل از کارکنان و کارمندان منتحب و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه های هفته دولت در این شهرستان می باشد.
محمدزاده خاطرنشان کرد: با وجود تنگناهای موجود، سه سالن ورزشی استاندارد در آستانه بهره برداری است که دو سالن اتمام یافته و سومی هم با 85 درصد پیشرفت تا دهه فجر امسال تکمیل می شود.
وی از اتمام عملیات گازرسانی به همه روستاها و سبز شدن شهرستان به لحاظ انرژی مصرفی تا پایان سال خبر داد و افزود: در حال حاضر فقط دو روستا بدون گاز است و آسفالت راه تنها روستای باقی مانده نیز در صورت مساعد بودن هوا، نیمه دوم سال اجرا می شود.
فرماندار اسکو با بیان اینکه در یک سال آینده طرح های اشتغالزایی شهرستان نسبت به گذشته چشمگیر خواهد بود،گفت: علت این امر تامین تسهیلات ارزان قیمت جهت اجرای طرح های سرمایه گذاری از منابع مختلف به خصوص اشتغال پایدار روستایی است.
محمدزاده افزود: با تمرکز روی ظرفیت های شهرستان به خصوص در حوزه گردشگری و صنایع دستی، تولید بخش کشاورزی و باغی و صنایع کوچک، بدنبال رونق بخشیدن به کسب و کار و اشتغال شهرستان در سه سال آینده هستیم.
شهرستان اسکو با 158 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری تبریز واقع است.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.