به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا اصلانی فر روز چهارشنبه در نشست خبری نیروی انتظامی مراغه افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان حلقه واسط بین مردم و پلیس نقش مهمی در فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم و شهروندان در مسائل انتظامی و امنیت شهروندی دارند.
وی با بیان اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم تر است ادامه داد: انعکاس اخبار، فرهنگ سازی ها و نیز شفافیت های خبری موجب ایجاد احساس امنیت و ترویج نظم و انضباط اجتماعی در جامعه می شود.
وی اضافه کرد: رسانه ها همراه با نیروی انتظامی در برقراری و استمرار نظم و امنیت در جامعه شریک بوده و راهگشای مشکلات فرهنگی و اجتماعی هستند.
اصلانی فر افزود: برگزاری نشست های خبری فرصتی مناسب برای تبادل آرا، نظرات و اندیشه های رسانه ها و زمینه ساز تعامل بیشتر برای مرتفع ساختن معضلات اجتماعی و فرهنگی است.
وی با اشاره به موفقیت های نیروی انتظامی در مبارزه با اخلالگران اقتصادی اضافه کرد: میزان کشفیات کالاهای قاچاق در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.
مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی مراغه نیز در این نشست گفت: با توجه به جنگ نرم و هجمه های فرهنگی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، رسانه ها نقش مهمی به عنوان پاتک و ضدحمله در برابر این توطئه دشمنان ایفا می کنند.
حجت الاسلام دانش افزود: صداقت، مستندگویی، امانت داری، زمان شناسی، انصاف و شجاعت از ویژگی های بارز یک رسانه و خبرنگار است.
وی اضافه کرد: سطحی نگری و کم سوادی آسیبی مهم پیش روی خبرنگاران و اصحاب رسانه است و باید در این زمینه هوشیار بود.
رئیس پلیس راهور مراغه نیز در این نشست با اشاره به رسالت فرهنگ سازی پلیس، گفت: امسال و در هفته ناجا برای هفت هزار دانش آموز نکات ترافیکی آموزش داده شده است.
سرهنگ علی صادق زاده افزود: در زمینه مبارزه با تخلفات ترافیکی نیز در 30 ماه گذشته بیش از 12 هزار موتورسیکلت متخلف در این شهرستان توقیف و با راکبان آن برخورد شده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.