طی جلسه‌ای با حضور «اکبر کمیجانی» قائم‌ مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، علی جهانگیری معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی و محمدرضا جلیل‌زاده مشاور استاندار آذربایجان شرقی مسائل و مشکلات ارزی، ریالی و بانکی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی موردبحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست گفت: نشست فوق به‌منظور بررسی دقیق آخرین وضعیت دریافت ارز توسط فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان و ارائه گزارشی از آخرین شرایط مالی و مشکلات بانکی در محل دفتر دکتر کمیجانی تشکیل شد.
علی جهانگیری، تخصیص ارز به تولیدکنندگان بر مبنای اولویت‌بندی‌های تخصصی را یکی از درخواست‌های استان در این نشست عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حجم وسیعی از درخواست‌های ثبت سفارش به‌منظور دریافت ارز انجام‌شده است اما اینکه این درخواست‌ها صرفاً بر مبنای تاریخ ثبت اولویت‌بندی شوند صحیح نیست.
وی گفت: اگر اولویت‌بندی‌ها  بر مبنای نیاز ضروری استان و توسط مسئولان مربوطه استانی انجام شود بدون شک از مشکلات آتی جلوگیری خواهد شود.
جهانگیری خواستار تفویض اختیارات به استان‌ها شد و خاطرنشان کرد: مدیران اقتصادی استان با شناختی که در طول سالیان متمادی از تولید و صنعت استان دارند بدون شک می‌توانند نقش مهمی را دراین‌بین ایفا کنند و در امر اولویت‌بندی و تخصیص ارز به‌موقع به واحدهایی که نیاز اساسی دارند در کنار صنعت و تولید باشند.
وی افزود: در این جلسه همچنین از دکتر کمیجانی و مدیران ارشد بانک ملی دعوت کردیم تا با حضور در استان از نزدیک در جریان مشکلات تولیدکنندگان قرار گیرند.  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.