معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌ شرقی در دیدار با وزیر امور خارجه هند، با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند، ابراز امیدواری کرد استان آذربایجان‌شرقی سهم شایسته‌ای از مراودات دو کشور در زمینه‌های مختلف را به خود اختصاص دهد .  
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در این دیدار که در فرودگاه بین‌المللی تبریز انجام شد، با قدردانی از حمایت‌های دولت هند از جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: هند یک کشور بزرگ و تأثیرگذار در روابط بین‌الملل است و ایران برای رابطه با این کشور اهمیت زیادی قائل است .
 
وی افزود: دوستی کشورها در زمان‌های سخت بسیار اثرگذارتر و به‌یادماندنی‌تر است و دولت و ملت ایران حمایت‌های هند را فراموش نخواهند کرد .
 
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به برخی از ظرفیت‌های این استان، اظهار داشت: مردم تبریز از گذشته‌های دور با مردم هند روابط تجاری و اقتصادی نزدیکی داشتند و این استان یکی از استان‌های پرظرفیت ایران است که امیدواریم در مقطع کنونی نیز بتواند سهم شایسته‌ای از روابط ایران و هند را در اختیار داشته باشد .
 
وی با اشاره به رویداد تبریز 2018، این رویداد را فرصتی برای توسعه مناسبات ایران با کشورهای مختلف ذکر کرد و از وزیر امور خارجه هند خواست تا به گسترش رفت‌وآمد گردشگران و فعالان اقتصادی و تجاری هند به تبریز کمک کند .
 
وزیر امورخارجه هند هم که در سفر دوره‌ای خود به چند کشور اروپایی عازم کشور ایتالیا بود، از حضور در شهر تبریز ابزار خرسندی کرد و اظهار کرد: از میهمان‌نوازی مردم تبریز اطلاع دارم و امیدوارم در فرصت بهتری به این شهر زیبا سفر کنم .
 
سوشما سواراج، با بیان اینکه روابط ایران و هند، دوستانه و برادرانه است، افزود: همان‌طور که به آقای ظریف هم گفتم به سادگی نمی‌توان این رابطه را بر هم زد و ما به عنوان دو کشور دوست همیشه پشتیبان یکدیگر خواهیم بود .
 
وی با بیان اینکه رابطه بین مردم یکی از اصول روابط دوجانبه است، یادآور شد: خیلی مهم است که تلاش کنیم مردم دو کشور باهم ارتباط نزدیک داشته باشند .
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.