به گزارش ایرنا، سعید بابازاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چهار ماه نخست سالجاری 1500 راس دام سنگین در مقابل بیماری لمپی اسکین و 120 هزار راس دام سبک و بیش از 5800 راس دام سنگین در مقابل بیماری تب ‌برفکی واکسینه شدند.
وی افزود: در این مدت و با توجه به برنامه ریزی ها و پیش ‌بینی های انجام شده واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری تب مالت به تحقق پیوست.
بابازاده ادامه داد: براساس برنامه ‌ریزی های صورت گرفته و تلاش اکیپ های مایه‌ کوبی این اداره، واکسیناسیون جمعیت دام سبک در مقابل بیماری لمپی اسکین و تب مالت با موفقیت کامل انجام شده است.
وی اضافه کرد: در سالجاری عملیات واکسیناسیون دام سبک نابالغ در برابر بیماری تب مالت با 109 درصد و با تمرکز بر روی روستاهای کانون این بیماری تحقق یافته و به پایان رسید.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای 250 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 20 هزار راس دام سنگین بوده که این تعداد در فصول مختلف متغیر است.
شهرستان چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی) و شادیان (شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی)، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با 31 هزار نفر‌ جمعیت در 150کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.