به گزارش ایرنا، عادل اصغر پور روز یکشنبه در همایش ایده ها و نوآوری های شهرستان عجب شیر افزود: ایجاد انگیزه و اولویت های تشویقی در نخبگان و افرادی که داری ایده و استعدادهای درخشان هستند در اولویت برنامه های دستگاه ها قرار گیرد.
وی با اشاره به حمایت همه جانبه از ایجاد مرکز رشد در عجب شیر، گفت: ایجاد بسترهای مناسب جهت حضور نخبگان در ایجاد پارک فناوری می تواند کمک زیادی به توسعه دانش های علمی و تخصصی کند.
وی افزود: ایجاد تعامل بین دولت، انجمن های مردمی و نخبگان در هم اندیشی های علمی و فناوری باعث توسعه و پیشبرد اهداف علمی در عجب شیر می شود.
وی با اشاره به وجود استعدادهای کم نظیر و نخبه پرور در عجب شیر، یادآور شد: بیشتر از یک سال از افتتاح پارک علم و فناوری در شهرستان عجب شیر نمی گذرد ولی در طول این سال، توسعه چشمگیری در این حوزه صورت گرفته است.
اصغرپور همکاری دانشگاه آزاد واحد عجب شیر و خیرین را در ایجاد مرکز رشد در شهرستان ضروری عنوان کرد و افزود: نظر به وجود استعدادهای درخشان و پتانسیل های لازم در عجب شیر بسترهای لازم جهت توسعه روز افزون مراکز رشد و فناوری علم در این شهرستان مناسب است.
فرماندار شهرستان عجب شیر همچنین با اشاره به اهمیت دانشگاه ها افزود: دانشگاه ها به عنوان مرکز تحقیق و پژوهش و علمی و فرهنگی مهد نوسازی اجتماع هستند و در واقع دانشگاه ها محلی هستند که در آن افکار و اندیشه ‌های نو، دانش و معرفت نو و تکنولوژی نشر می یاب.
اصغرپور گفت: حمایت از ایده های جدید، طرح های دانش بنیان و استفاده از علوم جدید در تولیدات داخلی می تواند در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و فعالیت های دولت تدبیر و امید برای افزایش کیفیت و کمیت کالاها نیز بسیار تاثیرگذار باشد.
شهرستان عجبشیر دارای دو بخش به نام ‌های مرکزی شامل دهستان‌ های دیزجرود غربی و خضرلو و قلعه‌چای شامل دهستان ‌های دیزجرود شرقی و کوهستان و دو نقطه شهری به نام‌ های عجبشیر و جوان قلعه و 49 آبادی است.
این شهرستان با حدود 71 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.