به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی با بیان اینکه توسعه واحدهای گلخانه ای برای اصلاح الگوی کشت ضرورت دارد، اظهار داشت: صدور مجوز و پروانه به واحدهای تولیدی گلخانه باید در حداقل زمان صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف آب و افزایش محصول را در بر دارد گفت: با در نظر گرفتن وضعیت موجود آب های جاری و زیرزمینی لزوم توسعه کشت های متراکم بالاخص کشت گلخانه ای الزام آور است.
فتحی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و کاستی های موجود را می توان با هم فکری و هم افزایی ادارات تابعه به حداقل رساند، خاطرنشان کرد: خیلی از معضلات شهرستانی با پیشنهادات و همکاری های سازنده قابل حل است.
رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد: مدیران محترم شهرستان ها ارزیابی درست و قطعی از روند تولید محصولات کشاورزی شهرستان خود ارائه دهند تا واحدهای ذیربط سازمانی نسبت به تعیین راهبرد و خط مشی تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی برنامه ریزی لازم را به عمل آورند.
وی گفت: امور اراضی شهرستان ها ضمن رعایت قوانین حفظ کاربری اراضی، توسعه صنایع تبدیلی و گلخانه ها و واحدهای تولید دام و طیور را تسهیل نماید.
فتحی تاکید کرد: برای نجات کشور از وضعیت بحرانی موجود همه ما باید با روحیه و انرژی و کار مضاعف تلاش کنیم و در خدمت مردم باشیم و در ارتقا کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی بیش از پیش همت کنیم.
وی اظهار داشت: برای جبران کمبود و تامین نهاده های دامی مورد نیاز، تشکل های دام و طیور ورود کنند و اعتبارات و نقدینگی تولیدکنندگان را بسیج نمایند و ما از اقدام بخش خصوصی به ویژه در تامین نهاده های دام و طیور استقبال می کنیم.
فتحی ادامه داد: با تلاش همکاران سازمان، طرح پهنه بندی در پهنه های روستائی با قوت و امکانات و تجهیزات بیشتری ادامه می یابد.
وی گفت: مدیریت امور اراضی باید با جدیت تمام نسبت به نظارت در پایش مجوزهای صادره در خصوص تبصره 4 و املاک واگذاری اقدام کند و در صورت عدم اجرای تعهدات، نسبت به عودت اراضی واگذاری و برخورد قانونی اقدام نماید.
رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای جذب حداکثری اعتبارات مصوب در بخش کشاورزی ضروری است، در هر شهرستان یک کارشناس از ابتدا تا جذب اعتبار نسبت به پیگیری پرونده ها اقدام کند.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.