استاندار آذربایجان شرقی گفت: با اجرای طرح بازآفرینی شهری، 10هزار واحد مسکونی در حاشیه‎ی شهر به مناطق جدید منتقل می‎شوند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در بازدید از پروژه‎ی بازآفرینی شهری شهرداری در شهرک اندیشه با بیان این مطلب اظهار کرد: این طرح شامل دو بخش بافت فرسوده و حاشیه نشینی بوده که خوشبختانه در تبریز، مقدمات خوبی در هر دو بخش فراهم شده که اگر به خوبی پیش برود، نتایج خوبی را برای 350 هزار نفر حاشینه نشینی که در تبریز ساکن هستند، خواهد داشت. تسهیلات و مکان جدید برای انتقال از جمله مشکلاتی است که با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی برطرف می‎شود.
وی افزود: حاشیه نشینان از خدمات شهری نیمه محروم هستند و اجرای این طرح می‎تواند مزایای خوبی برای آنان داشته باشد. طرح بازآفرینی شهری یکی از اولویت‎های دولت به شمار می‎آید و در این راستا، جلسه‎ای توسط ریاست جمهوری و استانداران و شهرداران هشت کلانشهر کشور برگزار شد.
وی از انتقال 175 واحد مسکونی به اتوبان پاسداران خبر داد و عنوان کرد: این واحدها قبلا در حاشیه‎ی شهر قرار داشتند و موقیعتشان طوری بود که هنگام بروز حوادثی مانند سیل و زلزله، امکان دسترسی وجود نداشت، این منطقه پس از انتقال به اتوبان پاسداران، تخریب و به فضای سبز، تبدیل می‎شود.
خدابخش خاطرنشان کرد: مشکل وام واجدان شرایط انتقال واحد مسکونی به شهرک اندیشه رفع شده و پیمانکاران به کار خود ادامه دهند، 600 واحد در این شهرک در حال ساخت بوده و امیدواریم این تعداد به 10 واحد برسد که خود این طرح نیز سبب خروج صنعت ساختمان از رکود می‎شود.
وی در ادامه ضمن بازدید از مجتمع خدماتی تجاری صاحب‌الامر با تاکید بر ضرورت سازماندهی مغازه‎های مجتمع خدماتی تجاری صاحب‎الامر گفت: صاحب الامر یکی از میدان‌های حائز اهمیت تبریز است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.