باغ توت گلگشت تبریز به منظور تعمیق روابط خواهر خواندگی دو شهر تبریز و "غازان" جمهوری تاتارستان، به پارک "غازان" تغییر نام داده شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این تصمیم در جلسه هماهنگی بین شهرداری منطقه دو با مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تبریز اتخاذ شده و در خصوص اجرای مصوبه شورای نامگذاری بوستان گلگشت، مواردی از قبیل نصب تابلوی سردرب بوستان، نصب و اجرای المان‌ها و نمادهای شهر "غازان" و نیز اجرای نقاشی دیواری با موضوع آثار تاریخی و دیدنی این شهر اسلامی در بوستان گلگشت در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، باغ توت گلگشت توسط شهرداری منطقه دو تبریز تملک، ساماندهی و احداث شده است.
شهردار منطقه دو تبریز در این جلسه با اشاره به این که بیش از 90 میلیارد ریال برای تملک و احداث این بوستان از سوی شهرداری منطقه دو هزینه شده است، گفت: شهرداری این منطقه از توسعه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به توسعه فضای سبز شهری، استقبال می‌کند.
باقر خوشنواز در ادامه برای تملک و اجرای فاز دو باغ توت خیابان گلگشت اعلام آمادگی کرد.
"سعید حاجی زاده"، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز در ادامه این جلسه، ضمن تقدیر از تلاش و برنامه‌ریزی‌های شهرداری منطقه دو برای اجرای این بوستان زیبا در یکی از نقاط پرتردد و پرجمعیت شهر و نامگذاری این بوستان به نام شهر "غازان" را نقطه عطفی در توسعه روابط فرهنگی و دوستی بین دو کشور و تثبیت خواهر خواندگی تبریز و غازان توصیف کرد.
گفتنی است: این بوستان شهری به مساحت پنج هزار مترمربع در خیابان گلگشت تبریز احداث شده و در محدوده آن، امکاناتی از قبیل بوفه، غذاخوری، وسایل ورزشی، سرویس بهداشتی و سایر امکانات فراهم شده است.
بوستان گلگشت با هدف احیای باغات قدیمی تبریز و افزایش سرانه فضای سبز شهری، اجرا شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.