رشید نظمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: ملخ از جمله مخرب ترین آفات در بخش کشاورزی است که در صورت عدم کنترل به موقع، خسارات جبران ناپذیری بر محصولات و مزارع کشاورزی و همینطور مراتع و جنگل ها وارد می کند.
وی گفت: یکی از بهترین شیوه های مبارزه با این آفت هدف قرار دادن کانون آن است که با کنترل به موقع آن می توان از گسترش و افزایش خطرناک جمعیت ملخ جلوگیری کرد.
نظمی با اشاره به اینکه در شهرستان خداآفرین دو گونه ملخ ایتالیایی و مراکشی جمعیت بالاتری نسبت به سایر گونه های ملخ دارند، گفت: ملخ ایتالیایی با نام علمی CalliptamusItalicus که در ایران به نام ملخ بومی نیز مشهور است در تمام کشورهای مدیترانه‌ای و همچنین اروپای مرکزی یافت می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین در ادامه افزود: ملخ مراکشی با نام علمی DociostaurusMaroccanus می باشد و در سال هایی که جمعیت این ملخ طغیان داشته باشد به پوشش گیاهی و سرسبزی اطراف خود حمله کرده و اگر گیاهان مورد حمله جوان باشد بطور کامل آنها را از بین می‌برد.
وی ادامه داد: با محرز شدن شیوع این آفت در شهرستان خداآفرین پس از چند مرحله بازدید و شناسایی توسط مدیریت حفظ نباتات استان و با همکاری حفظ نباتات شهرستان خداآفرین، سمپاشی کانون شیوع آفت ملخ در سطح 800 هکتار در روستاهای صومعه و اوزبک انجام شد تا از گسترش و افزایش جمعیت ملخ جلوگیری شود.
شهرستان خداآفرین با جمعیتی در حدود 35 هزار نفر در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.
7468/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.