به گزارش ایرنا، احمدعلی اسدپور روز پنجشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های دولت اشتغال جوانان است، افزود: اشتغال جوانان و ایجاد نشاط اجتماعی و بستر مناسب برای رشد همه آنان جزو وظایف اصلی مسوولان است.
وی از جوانان خواست تا با ارایه طرح ها و ایده های کارآفرینی از تسهیلات کم بهره اشتغالزایی این شهرستان بهره مند شوند.
فرماندار خداآفرین یادآوری کرد: پیگیری های لازم برای توسعه شهرستان از جمله در حوزه های پوشش تلفن همراه، اینترنت 4جی، آسفالت راه های روستایی، اجرای طرح هادی روستایی، ساماندهی مرکز آینالو و حل مشکلات مدارس انجام شده است.
اسدپور ادامه داد: در راستای خدمات رسانی بهتر به گردشگران و تعیین نظام بهره بردار، مرکز آینالو توسط بخش خصوصی تعیین متولی شد تا به مدت 6 ماه به صورت آزمایشی مدیریت و نگهداری این مرکز را برعهده بگیرد.
وی گفت: ساماندهی و بهسازی آلاچیق ها و سنگفرش این مرکز نیز در مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و با اعتبار 4 میلیارد ریال در حال اجراست و به زودی به بهره برداری می رسد.
فرماندار خداآفرین با بیان اینکه اینترنت 4 جی روستاهای 'شرفه و جانانلو ' نصب شده و روستای ' ایری بوجاق ' نیز هفته آینده نصب می شود، اظهار داشت: تا پایان مرداد 16دکل اینترنت 4 جی در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
اسدپور افزود: با نصب این دکل ها که هر کدام تا شعاع 30 کیلومتری را پوشش می دهد پوشش همراه اول و رومینگ کشور ارمنستان حل می شود.
وی از بیشترین پوشش تلویزیونی با 40 دکل نصب شده در این شهرستان خبر داد و گفت: ساخت سالن ورزشی «حسرتان» پایان یافته و احداث سوله ورزشی جانالو امسال انجام می شود.
معاون امور فرهنگی و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه خداآفرین را شهرستان برتر در حوزه فعالیت در امور جوانان نام برد و گفت: محرومیت زدایی و توزیع عادلانه درآمد از اولویت های ما بوده و خداآفرین نیز دراین راستا در اولویت قرار دارد.
امیر تقی زاده از تشکیل مجمع مشورتی جوانان استان در روستاها با هفت عضو خبر داد و افزود: در این شهرستان 2 سازمان مردم نهاد برای فعالیت مجوز گرفته و 6 سازمان دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز است.
وی با بیان اینکه دبیرخانه گردشگری کشور در تبریز تشکیل شده است، یادآوری کرد: جوانان این شهرستان می توانند با ارایه طرح های کارآفرینی تا سقف یک میلیارد ریال از تسهیلات کم بهره این اداره بهره مند شوند.
در این جلسه از جوانان نمونه و برتر شهرستان خداآفرین در حوزه های مختلف تجلیل شد.
شهرستان خداآفرین با یک هزار و 525 کیلومتر مربع مساحت در نوار مرزی رود ارس واقع است.
7468/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.