سرپرست فرمانداری لاهیجان گفت: حضور زنان در جایگاه مدیریتی شهرستان لاهیجان 13 درصد بود که طی شش‌ماه اخیر این رتبه به 22 درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، امیر جانبازی در جلسه کمیسیون امور بانوان گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید این است که بانوان در محیط اداری باید همگام آقایان باشند و بنده این امر را از بدو ورود به لاهیجان در اولویت قرار داده‌ام.

جانبازی گفت: توانمندسازی و فراهم آوردن شرایط مناسب بانوان باید در دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود و به همین دلیل زنان باید در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور بیشتری داشته باشند که در این زمینه محدودیتی در این شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: خانم‌های جامعه باید به این باور برسند که توانمند هستند و می‌توانند بیش از این هم توانمند باشند و شرایط حضور  برای  قشر بانوان در جامعه مهیا شود و  خودشان نیز در این زمینه ورود کنند و فعال باشند.

جانبازی با تاکید بر سیاست‌های دولت و استاندار گیلان  مبنی بر استفاده از توان بانوان و جوانان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و مدیریتی گفت: حضور زنان در جایگاه مدیریتی شهرستان لاهیجان  13 درصد بود که طی شش‌ماه اخیر این رتبه به 22 درصد رسیده که 9 درصد رشد نشان می‌دهد و این افزایش تا 30 درصد هم رشد خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری لاهیجان تاکید کرد: بانوان مشاور ادارات فقط مشاور مدیر حوزه کاری خود نیستند بلکه مشاوران همه بانوان  به‌عنوان  بهره‌برداران از  امکانات آن حوزه  به شمار می‌روند. لاهیجان یکی از شهرستان‌هایی است که بیشترین سطح کشاورزی را ( زراعت، باغی) در سطح استان دارد.

جانبازی با اشاره به اجرای طرح تجهیز، نوسازی و یک‌پارچه سازی اراضی کشاورزی در لاهیجان گفت: طرح تجهیز و نوسازی در کشاورزی حائز اهمییت است و تاکنون ۲۸۰۰ هکتار در شهرستان این طرح اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان هدف از کشاورزی مدرن و مکانیزه، یکپارچگی اراضی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین را برای کنترل نهاده‌های کشاورزی آب و خاک دانست و افزود: یکی از مواردی که می‌تواند کشاورزی شهرستان، استان و حتی کشور را متحول کند، اجرای طرح کادستر است که از بدو ورود بنده این طرح در اولویت بخش کشاورزی قرار گرفت و هم‌اکنون ۴۳ هزار هکتار از اراضی لاهیجان به عنوان پایلوت کشوری در حال اجرا طرح کاداستر می‌باشد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در ادامه به مباحث گردشگری پرداخت و افزود: شهر لاهیجان را به‌عنوان عروس شهرهای ایران می‌شناسند ولی بنا بر این است به گونه‌ای در بحث گردشگری ورود شود که کل شهرستان را به سطح کشور به‌عنوان شهرستان زیبا معرفی کنیم تا اقامت مسافران و گردشگران طولانی شود‌.

فرماندار لاهیجان یادآورشد: گیلانی‌ها لاهیجان را متعلق به کل استان می  دانند و دوست دارند به این شهرستان سفر کنند و از زیبایی های آن استفاده نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره  به تلاش هایی که برای رسیدن  شهرستان لاهیجان  به جایگاه واقعی خود در بخش گردشگری  در جریان است ، گفت: به منظور  دسترسی بهتر مردم  لاهیجان  به ساحل دریا  جاده های دسترس این مسیرها درحال آسفالت و تعریض قرار دارند  تا مردم بتوانند بطور مستقیم از لاهیجان به ساحل برسند .

جانبازی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان افزود: لاهیجان با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند به‌عنوان قطب‌بهداشتی و درمانی شرق گیلان مطرح شود و این نگاه ویژه مسئولان استانی را می‌طلبد.

نماینده‌عالی دولت در شهرستان در ادامه این جلسه از انتصاب یک بانو به‌عنوان مدیرکل ورزش و جوانان ابراز خرسندی کرد و افزود: سیاست استاندار درباره انتخاب سرکار خانم بخشی بسیار ارزشمند و قابل تحسین بوده است.

وی انتخاب رئیس ورزش و جوانان لاهیجان را به‌عنوان معاون مدیرکل ورزش تبریک گفت و افزود: برای بنده باعث بسی خوشحالی است که مدیری از این شهرستان ارتقا می‌یابد اما لااقل از مدیرکل مربوطه انتظار می‌رود با فرماندار هماهنگی لازم را به‌عمل آورد تا این‌گونه ورزش شهرستان که حرفی برای گفتن در سطح ملی و بین المللی دارد بدون متولی نباشد.

جانبازی با اشاره به صدور مجوز برای تماشای فوتبال در حاشیه استخر افزود: با توجه به استقبال استاندار از  تماشای فوتبال در فضای باز، لاهیجان درخواست صدور مجوز کرد و عزیزان تیم ملی در یک جدال دیدنی تیم مراکش را مغلوب کردند و دیدیم که شور و نشاطی لاهیجان را فرا گرفت.

سرپرست فرمانداری لاهیجان به عدم پیگیری فرهنگ و ارشاد درباره تکمیل مجتمع فرهنگی پرداخت و افزود: در لاهیجان مشکل وجود سالن آمفی‌تئاتر لمس می‌شود اما با توجه به تخصیص بودجه و تامین اعتبار مجتمع فرهنگی باز شاهد کم کاری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد هستیم.

وی با اشاره به طرح اشتغال جوانان در قالب روستایی و فراگیر گفت: در هفته سه روز جلسات کارگروه اشتغال برگزار می‌شود، تعداد 297 طرح در قالب بسته‌های اشتغال(فراگیر و روستایی) با اعتباری به مبلغ بیش از 840 میلیارد و 373 میلیون ریال تصویب و برای بر‌رسی نهایی به دبیرخانه استان ارسال‌ شده که لاهیجان در معرفی پروژه‌های اشتغالزا رتبه اول را در استان دارد.

جانبازی در پایان گفت: انسجام بسیار خوبی در لاهیجان حاکم است و در همه شرایط بخصوص مواقع بحرانی همگان شاهد عدم وجود مشکل در بارش برف اخیر و آتش‌سوزی سوستان به همت نیروهای مردمی، بسیج و امدادی بودند و این نشان از فضای همدلی در شهرستان لاهیجان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.