به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: با توجه به جایگاه نازل و پایین این شهرستان در دریافت تسهیلات بانکی، بانک ها و دستگاه های اجرایی فرایند ارائه وام به طرح های تولیدی را تسهیل کنند.
وی ادامه داد: بانک ها در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به رفع موانع اداری در اعطای تسهیلات در قالب طرح های مشاغل خانگی، فراگیر و روستایی اهتمام کنند.
وی همچنین خواستار برگزاری نشست تخصصی با حضور شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای رفع موانع در مسیر اشتغال و سرمایه گذاری شد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال مراغه نیز در این جلسه گفت: عدم تصویب برخی طرح های اشتغالزای شهرستان در کارگروه های تخصصی استان و عدم همراهی بانک ها عامل در پایین بودن جایگاه این شهرستان در آمار طرح های اشتغالزا موثر است.
ناصر مظهریان افزود: از بین 114 طرح اشتغالزای روستایی تاکنون فقط برای 30 طرح 83 میلیارد ریال تسهیلات مصوب و از این تعداد نیز تنها برای 11 طرح هشت میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است.
وی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی نیز از بین 486 طرح فقط برای 63 طرح 17.4 میلیارد ریال تسهلات پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: با برگزاری نشست ها و رایزنی با بانک ها، امید است موانع موجود در مسیر ارائه تسهیلات و اجرای طرح های اشتغالزا مرتفع شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.