به گزارش ایرنا، حمید شکری روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه اظهار کرد: رصد خانه و استادیوم پنج هزار نفری مراغه از جمله مهمترین این پروژه هاست که با توافقات صورت گرفته به زودی مشکل اجرایی آن ها حل می شود.
وی به بازدیدهای صورت گرفته در طول یک ماه گذشته از ادارات این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در طول یک ماه گذشته از 17 اداره این شهرستان بازدید شده که متاسفانه بیشتر روسای و کارمندان این ادارات در ساعات اولیه وقت اداری در محل کار خود حضور نداشتند.
وی آگاهی و اطلاع از وضعیت و مشکلات جامعه را حق مردم عنوان کرد و افزود: اشتغال و تنظیم بازار، تولید و مقابله با فقر، ارائه برنامه های متفاوت با سال های گذشته و اطلاع رسانی مسئولان نسبت به مشکلات کشور را از جمله مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید در سال جاری است.
شکری به اقدامات انجام شده از سوی ادارات شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر ادارت مراغه در بحث ایجاد اشتغال و حمایت از تولید اقدامات قابل قبولی انجام داده اند و بانک ها باید با ارائه راهکارهای علمی و عملی مناسب از تعطیلی کارگاه های اشتغال زا جلوگیری کنند.
وی تغییر در فضای ادارات شهرستان را ضروری دانست و افزود: با تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت به مردم، تعیین یک روز در هفته به عنوان ملاقات مردمی، بازنگری در نحوه مدیریت ادارات و ایجاد انگیزه در کارمندان می توان شاهد تغییر اساسی در مدیریت ادارات شهرستان باشیم.
وی ادامه داد : رعایت نظم و انضباط اداری، تقسیم و فعال سازی نیروها، اطلاع رسانی فعالیت ها و فعال سازی روابط عمومی ها، حضور منظم روسای ادارت در جلسات اداری شهرستان و مشارکت مسئولان در مراسم ملی و مذهبی برای تمامی مسئولان شهرستان ضروری است.
شکری همچنین افزود: حضور ثابت و پایدار بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در حل مشکلات و معضلات شهری و عملکرد قابل قبول و تخصصی این سازمان ها قابل تقدیر است.
وی بهینه سازی در مصرف انرژی در بین عموم و به خصوص در ادارات این شهرستان را ضروری دانست و افزود: با خاموش کردن سیستم های سرمایشی و روشنایی غیرضروری پس از پایان وقت اداری، استفاده از حداقل انرژی الکتریکی برای روشنایی در روز و تنظیم دمای محیط کار روی حداقل 25 درجه سانتیگراد و مدیریت مصرف برق در امکان عمومی و مساجد می توان از خاموشی های طولانی مدت برق در شهرستان جلوگیری کرد.
وی به اهم برنامه های دولت تدبیر امید اشاره کرد و گفت: توجه به تولیدات داخلی، رفع موانع تولید، صرفه جویی در هزینه های جاری دولت، تزریق حس دولت داری به مردم، حفظ امید و نشاط مردم، اعلام واقعیت ها به مردم و حفظ ارزش و جایگاه آنها، کنار گذاشتن اختلافات حزبی و جناحی و اصلاح ساختاری در بودجه را می توان از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر نیز در این جلسه به جنگ اقتصادی امروز کشورهای خارجی علیه ایران اشاره کرد و گفت: بری مقابله با تهدیدات آمریکا و متحدانش و کاهش فشار های اقتصادی بر مردم باید راه های مقابله با آن را فرا گرفته و فرماندهان جنگ اقتصادی را مشخص کنیم.
علی جلیلی اضافه کرد: استفاده از تجربیات و موضوعات علمی نخبگان کشور راه حل اصلی مقابله با تحریم های اقتصادی دشمن است.
وی دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی را قابل تحسین دانست و افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که می توانیم در برابر بسیاری از مشکلات ایستادگی کنیم و امروز نیز با استفاده از ظرفیت سازمان ها و ادرات و مسئولان با احساس مسئولیت بالا در مقابل تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمن مقابله خواهیم کرد.
وی افزود: امروز خلع راهبردهای مقابله با تحریم ها به صورت علمی احساس می شود و باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.
جلیلی به راهبردهای مقابله ای با فشارهای اقتصادی اشاره کرد و افزود: توجه به منافع مردم، شناخت فشارهای تدریجی دشمن، توجه به فرهنگ غنی و اسلامی مردم، طرح نقشه مفهومی و برداشت قدم های پایدار در مقابل تحریم ها از جمله مهمترسین راه های مقابله با فشارهای اقتصادی است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.