فرشته احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اعتماد به زنان در سپردن مسئولیت ها و مدیریت تاکنون در حد و اندازه معاون وزرا خلاصه شده است و امیدواریم در کابینه دولت دوازدهم ، وزارتخانه هایی همچون علوم ، بهداشت و آموزش و پرورش به زنان سپرده شود .
وی ادامه داد : رئیس جمهور با نگاه فارغ از جنسیتی و تاکید بر اصل شایسته سالاری استفاده از جوانان و بانوان را در برنامه کاری دولت جدید خود قرار داده است .
دبیر مجمع زنان اصلاح طلب مازندران با انتقاد از اینکه در دوره های گذشته برای سپردن مسئولیت به بانوان کم لطفی شد ، ادامه داد : رشد نیافتن زنان مدیردرکشور نتیجه دیدگاههای جنسیتی از این قشر است که نبود زنان مدیر به اندازه کافی و مورد نیاز در جامعه از اثرات این نگاه می باشد .
این بانوی فعال سیاسی مازندران گفت : در دوران حساس کشور از جمله هشت سال دفاع مقدس با اعتماد به مردان 20 یا 30 ساله و سپردن مسئولیت های بزرگ و مهم کشور در رده های وزیر ، معاون وزیر و استاندار به این قشر فرصت آزمون و خطا به آنان داده شد که اکنون شاهد تحویل مردان مدیر در جامعه هستیم .
وی خاطرنشان کرد : دولت دوازدهم با دادن فرصت های آزمون و خطا به زنان در پست های مدیریتی ، زنان مدیر آینده را به کشور تحویل خواهد داد .
احمدی گفت : زنان با طی کردن این مسیر به صورت پله پله و قانونمند ، توانمند و با تجربه می شوند و می بایست دراین جایگاه قراربگیرند .
وی از دوران دولت دوازدهم به عنوان دوران امیدوارکننده برای تحقق شعارهای استفاده بیشتر از توانایی و ظرفیت زنان نام برد وگفت : نباید حضور نیمی از جمعیت جامعه را نادیده گرفت .
احمدی ادامه داد : قانون اساسی 38 سال قبل بر نقش محوری زنان تاکید کرد به طوریکه در اصل 20 و 21 دولت را موظف به فراهم کردن بسترهای رشد زنان کرده است .
عضو هیات شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان مازندران از فعالیت دولت یازدهم به عنوان سرآغاز حرکت هایی برای بهره گیری از ظرفیت زنان نام برد و گفت : دولت یازدهم تلاش هایی در این زمینه داشته است که از آن جمله در تدوین برنامه ششم عدالت جنسیتی است که قابل تقدیر است اما کافی نیست .
وی پررنگ شدن موضوع استفاده از ظرفیت و توانایی زنان در بخش های مدیریتی و تصمیم گیری کشور به عنوان یکی از نقاط امیدبخش در دولت دوازدهم برای این قشر نام برد و گفت : این دولت تلاش دارد تا از بیان نمادین و شعاری استفاده از زنان درعرصه های مدیریتی و تصمیم گیری خارج شود.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.