به گزارش شنبه ایرنا، مجید خدابخش در نخستین همایش توسعه سرمایه گذاری شهرستان هریس با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: دشمنان درصدد هستند اجازه ندهند جمهوری اسلامی چهلمین سال پیروزی خود را جشن بگیرد، اما به طور قطع مردم همیشه در صحنه ایران نقشه های آنان را نقش بر آب می کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال نبرد اقتصادی با بدخواهان جمهوری اسلامی هستیم؛ ممکن است این دوره کوتاه مدت برای برخی سرمایه گذاران، مطلوب و خوشایند نباشد، ولی هستند کسانی که به عنوان سرمایه گذار، بهتر و پرتوان تر از گذشته برای استقلال، عظمت، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی تلاش می کنند و سعی در شکوفایی اقتصادی کشور عزیزمان دارند.
خدابخش در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذاران، هیچ گونه نگرانی نداشته باشند، زیرا مدیریت ارشد استان خود را متعهد به رفع تمامی مشکلات این قشر می داند، بیان کرد: بر این اساس هر هفته سه بار از واحدهای تولیدی و صنعتی استان بازدید می کنم.
وی تشریح کرد: آنهایی که سعی در القای یاس و ناامیدی در جامعه دارند، بدانند که همان جوانان دهه 1360 کارهای بزرگی در استان انجام داده و برای صدها و شاید هزاران نفر از جوانان در این برهه مهم و حساس، اشتغال ایجاد کرده اند.
وی ادامه داد: ایالات متحده و سایر دشمنان جمهوری اسلامی در تلاش هستند با تشدید فشارها بر اقتصاد کشور، مانع برگزاری جشن 40 سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شوند و ما نیز اعلام می کنیم به کوری چشم دشمنان و تحت تدابیر مقام عظمای ولایت، نشان خواهیم داد که 40 سالگی اوج کمال است و تمامی نقشه های شوم آنان را نقش بر آب می کنیم.
خدابخش خطاب به همه مدیران استانی و شهرستانی گفت: همه شما مکلف به حمایت و احترام به سرمایه گذار هستید و بنده هم بیشترین وقت خودم را به توسعه سرمایه گذاری در استان اختصاص داده ام.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به فشار برخی بانک ها و سازمان ها به واحدهای تولیدی و صنعتی برای پرداخت بدهی های خود تشریح کرد: اگر روسای بانک ها و برخی سازمان ها، چند ماه به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، مهلت پرداخت بدهی بدهند، آسمان به زمین نمی آید، نه اینکه همسو با آمریکا، برای شکست اقتصادی جمهوری اسلامی و زمین گیر شدن واحدهای تولیدی اقدام کنیم.
خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بی نظیر شهرستان هریس گفت: همه تلاش خود را می کنیم که بخشی از نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی شهرستان هریس را در دهه فجر امسال به بهره برداری رسانده و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را در این نیروگاه جشن بگیریم.
وی اتمام پروژه جاده تبریز- هریس-اهر را نیز یکی از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد استان و از مطالبات عمومی و به حق مردم قلمداد کرد و گفت: زمانی که با خبر می شوم تصادفی در این جاده منجر به فوت شده است، تمام بدنم می لرزد و با خود می گویم در روز قیامت، چه جوابی در پیشگاه خداوند خواهم داشت.
به گفته وی، 35 کیلومتر از این مسیر در چهار ماه آتی سال جاری و مابقی نیز در سال 98 زیر بار ترافیک خواهد رفت.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بی نظیر بخش خصوصی استان اظهار کرد: خوشبختانه آذربایجان شرقی در این حوزه از استان های نمونه کشور و بار اصلی ایجاد اشتغال برای جوانان، به عهده بخش خصوصی است و چندین کارخانه مهم دولتی نیز واگذار شده است.
وی با بیان اینکه صنعت باید در خدمت کشاورزی باشد، تشریح کرد: اگر چنین نباشد، کشاورزی به تنهایی نمی تواند دردی از جامعه را دوا کند؛ باید به ایجاد زنجیره های مختلف در حوزه کشاورزی، تولید و صنعت فکر کرد و با داشتن رویکرد صادراتی، به طراحی و بسته بندی محصولات نیز توجه ویژه ای داشت.
وی وجود بوته های گل محمدی در شهرستان هریس را فرصتی بسیار ویژه برای مردم این شهرستان و استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: آقای فرماندار باید فکری برای استفاده هرچه بهتر از گل محمدی در شهرستان هریس داشته باشد.
وی حمایت از توسعه تولید و صنعت در مناطق محروم و روستایی را از دیگر رویکردهای دولت دوازدهم برشمرد و گفت: دولت برای این حوزه 430 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود شش درصدی در اختیار ما قرار داده است و ما نیز آماده حمایت از علاقمندان هستیم.
نماینده مردم اهر وهریس در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش خواستار همت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه شد.
عبدالهی گفت: به برگزاری این همایش ها قانع نخواهیم بود و به صورت عملیاتی در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در این منطقه پیش خواهیم رفت.
وی تشریح کرد: بسیاری از مشکلات جامعه تا زمانی که مدیران شجاع و نترس نداشته باشیم، حل نمی شود.
علی محمودی، فرماندار هریس نیز در این همایش از آماده سازی 60 طرح پیشنهادی برای ارایه به سرمایه گذاران در حوزه های کشاورزی ،صنعت ومعدن ،انرژی های نو و گردشگری خبر داد و افزود: در این راستا 12 طرح به ارزش 260 میلیارد تومان بین سرمایه گذاران ومسئولین شهرستانی امضا شد.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
518/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.