به گزارش ایرنا، محمدعلی لطف اللهی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه مراغه افزود: این طرح ها شامل احداث و تجهیز دانشکده علوم پایه، کتابخانه مرکزی و گلخانه تحقیقاتی و آموزشی این دانشگاه با 117میلیارد و 106میلیون ریال است.
وی ادامه داد: از مجموع 78 میلیارد و 311 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده برای این اجرای این طرح ها، سال گذشته 63 میلیارد و 88 میلیون ریال آن تخصیص یافته و تمامی 38 میلیارد و 795 میلیارد ریال اعتبار سال جاری نیز تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: طرح احداث و تجهیز دانشکده علوم پایه این دانشگاه با اعتبار 42 میلیارد و 733 میلیون ریال در حال اجرا بوده که هم اکنون از 73 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی اضافه کرد: طرح احداث کتابخانه مرکزی داشنگاه نیز به عنوان یکی از طرح های مصوب ملی در 2 فاز با 43.1 میلیارد ریال با 88 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا بوده و فاز اول آن به بهره بردرای رسیده است.
وی با اشاره به احداث گلخانه تحقیقاتی و آموزشی در این دانشگاه گفت: این طرح ملی نیز با 31 میلیارد و 233 میلیون ریال از سال گذشته آغاز شده و از 60 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی گفت: هم اکنون نیز علاوه بر طرح های ملی، چندین طرح از جمله محوطه سازی و احداث مسجد دانشگاه در حال انجام است.
لطف اللهی افزود: در آینده نزدیک نیز احداث آزمایشگاه مرکزی، سالن کنفرانس و همایش های بین المللی و ساختمان دانشکده فنی برنامه ریزی شده که به مرحله اجر درخواهد آمد.
وی با اشاره به مشارکت خیران در برخی طرح های عمرانی این دانشگاه ادامه داد: طرح احداث مسجد این دانشگاه با همکاری برخی خیران و نیز کارکنان و اساتید این دانشگاه انجام شده و برای تکمیل آن 4.2 میلیارد ریال نیز از سوی وزارت علوم برای تخصیص داده شده است.
وی اضافه کرد: همچنین خوابگاه دانشجویی دختران این دانشگاه نیز توسط بنیاد 15 خرداد با 50 میلیارد ریال هزینه احداث می شود.
وی با بیان اینکه هدف اصلی دانشگاه توسعه علمی و پژوهشی در کنار نقش آفرینی علمی در جامعه است افزود: تاکنون این دانشگاه در زمنیه تولید نخبه و پرورش دانشجویان و اساتید برجسته موفق عمل کرده است.
رئیس دانشگاه مراغه گفت: قرار گرفتن این مرکز علمی و دانشگاهی در بین 30 دانشگاه برتر کشور و پیش گرفتن از 11 دانشگاه در سال تحصیلی جاری، همه در سایه تلاش اساتید و کارکنان این دانشگاه محقق شده است.
لطف اللهی اضافه کرد: این دانشگاه هرگز به مرکزی سیاسی تبدیل نشده و عاری از سیاست زدگی بوده و بر این اساس نیز همواره در مسیر توسعه علمی، فرهنگی و اجتماعی جامعه گام برخواهد داشت.
حدود سه هزار و 233 دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.
این دانشگاه دارای چهار دانشکده علوم پایه، کشاورزی، علوم انسانی و فنی و مهندسی است.
دانشگاه مراغه از سال 1370 با عنوان آموزشکده کشاورزی کار خود را آغاز کرد و در سال 91 به دانشگاه ارتقا یافته است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.