به گزارش ایرنا، در شرایطی که بخش عمده اعضای شورای شهر تبریز مخالف ورزش قهرمانی با هزینه های شهرداری هستند، برخی دیگر از آنان با اتکا به نظرات کارشناسی می گویند که ورزش همگانی بدون ورزش قهرمانی معنا و مفهومی ندارد.
از این منظر چنانچه ورزش قهرمانی از برنامه های سازمان ورزش شهرداری تبریز حذف شود، استعدادهای ورزشی، انگیزه ای برای حضور در برنامه های ورزشی همگانی نخواهند داشت، زیرا خروجی ورزش همگانی باید به ارتقای ورزش حرفه ای در میادین داخلی و خارجی و افتخارآفرینی برای کشورمان منجر شود.
عضو شورای اسلامی تبریز، سیاست اصلی شورای اسلامی این شهر را توجه به ورزش های همگانی و بردن ورزش به محلات اعلام می کند و می گوید: تا آنجایی که بتوانیم از ورزش قهرمانی نیز حمایت می کنیم، ولی شرایط ایجاب می کند در این زمینه برخی محدودیت ها را نیز اعمال کنیم.
فریدون بابایی اقدم اضافه می کند: افزایش سرانه های ورزشی تبریز و توجه و رسیدگی به فضاهای ورزشی از دیگر سیاست های شورای اسلامی این شهر است.
وی با بیان اینکه شهرداری و سازمان ورزش این مجموعه متولی ورزش نیست، اظهار می کند: متولی ورزش، اداره کل ورزش و جوانان است، ولی شهرداری نیز طی چند سال گذشته در این حوزه اقدام ها و هزینه های زیادی کرده است.
عضو شورای اسلامی تبریز یادآوری می کند: احداث سالن های ورزشی و تبدیل زمین های ورزشی خاکی به چمن مصنوعی از جمله اقدام های شهرداری تبریز در این راستاست که اعتبار این گونه طرح ها همیشه در بودجه عمرانی شهرداری گنجانده شده است.
بابایی اقدم ادامه می دهد: تمرکز شهرداری بر روی ورزش قهرمانی همیشه مورد انتقاد اعضای شورای اسلامی این شهر بوده و این روند همچنان ادامه دارد و در این زمینه موضوع گیری و اختلاف نظرهایی وجود دارد.
وی می گوید: برخی از اعضای شورا اعلام می کنند که شهرداری نباید به ورزش قهرمانی بپردازد و از طرفی برای تیم داری نیاز به مصوبه شورای اسلامی است و رسیدن به یک نتیجه واحد در برنامه این شورا قرار دارد.
عضو دیگر شورای اسلامی تبریز نیز با بیان اینکه توسعه فرهنگ یک جامعه نیاز به زیرساخت های لازم و صرف هزینه دارد، می گوید: ورزش در کشور ما طبقاتی شده و افرادی که پول دارند، می توانند در این عرصه فعالیت کنند.
غلامحسین مسعودی ریحان اضافه می کند: بخشی از وظیفه شهرداری کمک به توسعه و گسترش ورزش و رسیدگی به مسایل اجتماعی بوده و وظیفه آن تنها به احداث روگذر یا زیرگذر ختم نمی شود.
وی اظهار می کند: از مهم ترین وظایف شهرداری ارتقای فرهنگ و مسایل اجتماعی جامعه است، زیرا اگر انسان ها توسعه نیابند جامعه نیز شکل توسعه به خود نمی گیرد.
مسعودی ریحان با اعلام اینکه مخالف کنار گذاشتن ورزش قهرمانی از سوی شهرداری تبریز است، ادامه می دهد: اگر ورزش قهرمانی نباشد ورزش همگانی معنی پیدا نمی کند، زیرا علاقه مندان به ورزش همگانی برای شکوفا کردن استعدادهای خود باید به ورزش قهرمانی روی بیاورند.
وی یادآوری می کند: اگر هم نظر مجموعه شهرداری و شورای اسلامی تبریز نپرداختن به ورزش قهرمانی است، باید این موضوع با شیب ملایم انجام شود نه اینکه یک دفعه آن را قطع کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز نیز با بیان اینکه مخالف پرداختن شهرداری به ورزش قهرمانی و تیم داری است، می گوید: حمایت از ورزش و ایجاد فضاهای ورزشی وظیفه وزارت ورزش و جوانان است.
فرج قلیزاده می افزاید: شهرداری تبریز در تیم‌داری تخصص ندارد و نتیجه حمایت آن از ورزش، انعقاد قراردادهای ترکمنچای با بازیکنان بسکتبال است به طوری که قرارداد 8 میلیارد ریالی با بازیکنی منعقد شده که در طول فصل گذشته بازی نکرده و امکانات جانبی زیادی هم در اختیارش قرار گرفته است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تیم داری شهرداری تبریز می گوید: سال گذشته تیم‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال شهرداری تبریز عملکرد بسیار خوبی در سطح کشور داشتند.
ایوب بهتاج با بیان اینکه انحلال این تیم‌ها بازتاب خوبی در بین مردم ندارد و قابل قبول نیست، اضافه می کند: شورای اسلامی تبریز این سیاست را به مرور زمان اجرا کند تا امید و آرزوی جوانان این شهر یک شبه خراب نشود.
وی اظهار می کند: اداره‌ کل ورزش و جوانان تور دوچرخه سواری ' ایران - آذربایجان' را با تکیه بر توان تیم دوچرخه‌سواری شهرداری تبریز برگزار می‌کند بنابراین از شهرداری تقاضا می شود این تیم را حفظ کند.
قهرمان پاراالمپیک و عضو تیم ملی دو و میدانی معلولان و جانبازان نیز با بیان اینکه ورزش همگانی برای سلامتی، شادابی و انگیزه زندگی مردم مفید و موثر است، می گوید: با توجه به اینکه ورزش قهرمانی و حرفه ای اثربخشی خیلی بالایی نسبت به ورزش همگانی دارد، باید به این ورزش توجه ویژه ای شود.
سیامک صالح فرج زاده اضافه می کند: توجه به ورزش حرفه ای می تواند الگوی ورزشی و افق روشنی برای آینده مردم یک کشور در کنار سلامتی و شادابی آنان ایجاد کند.
وی با بیان اینکه ورزش حرفه ای در یک کشور در بین مردم سایر کشورها دیدگاه های مثبت نسبت به مردم آن ایجاد می کند، اظهار می کند: توجه به ورزش حرفه ای در یک منطقه حاکی از سطح فرهنگی بالای مردم آن منطقه است.
قهرمان پاراالمپیک و عضو تیم ملی دو و میدانی معلولان و جانبازان یادآوری می کند: با توجه به محدودیت امکانات و توان پایین سازمان ورزش و جوانان برای حمایت از ورزش حرفه ای و قهرمانی، شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد باید در کنار ورزش همگانی به ورزش حرفه ای نیز توجه کنند.
فرج زاده ادامه می دهد: شهرداری تبریز نیز باید در کنار ایجاد زیرساخت های اصلی ورزش همگانی به رشد و گسترش ورزش حرفه ای نیز توجه کند تا استعدادهای کشف شده در ورزش همگانی به سوی ورزش حرفه ای و قهرمانی سوق یابند.
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.