به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، عبدالله چمن گلی در نشست خبری هفته تربیت بدنی با ورزشی نویسان استان گفت: برای اولین بار اتحاد بین دانشگاه و اداره کل ورزش و جوانان ایجاد شده و در این زمینه فردا همایشی در زمینه علوم ورزشی با هماری دانشگاه ارومیه برگزار می شود.
وی افزود: صادقانه می گویم تاکنون هیچ دخالتی در انتخاب شخص خاص برای ریاست هیئت های ورزشی نداشته ام و در مورد تصمیم گیری ها، تصمیم گیر نهایی من هستم ولی با تعامل و بررسی با سایر مدیران این تصمیم گرفته می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی به موضوع عدم در اختیار قراردادن یکی از مجموعه های شهری به اداره کل اشاره و تصریح کرد: من از استاندار، رئیس برنامه و بودجه و معاون عمرانی مستندا دستور قرارگرفتن هتل مروارید به ورزش و جوانان استان را گرفته ام ولی متاسفانه این مهم صورت نگرفته است.
چمن گلی در پاسخ به سوالی در مورد برگزاری تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان توسط استان آذربایجان شرقی گفت: دستور در اختیار تور دوچرخه سواری به استان آذربایجان غربی گرفته شده است ولی به دلیل مشکلاتی که در بهبوهه انتخابات ریاست جمهوری رخ داد و عدم آمادگی برخی مدیران و مسئولان استانی در برگزاری آن، تصمیم برگزاری این تور توسط آذربایجان غربی یک سال به تعویق افتاد.
وی مشکلات مسابقات پاراگلایدر را فراتر از نقش اداره کل عنوان و اضافه کرد: استان ما شرایط خاصی دارد و برخی دستورات فراتر از ماست و در این مورد تصمیم گیرنده نیستیم.
چمن گلی به آخرین وضعیت ورزشگاه شهید باکری ارومیه اشاره و گفت: در مورد ورزشگاه ۱۵۰۰۰ نفری، این استادیوم در حال ادامه عملیات اجرایی است و قرار است برای راهکارها با شورای شهر جلسه بگذاریم تا آخرین وضعیت آن مشخص شود ضمن اینکه بعد از سفر وزیر ورزش و جوانان عملیات اجرایی ورزشگاه خوی نیز فعال شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: خوشبختانه بعد از سفر وزیر، مراحل اجرایی تمام پروژه های ورزشی استان به خصوص پروژه های ملی و مرتبط با شرکت توسعه زیرساخت نسبت به قبل با سرعت بیشتری در حال انجام است.
چمن گلی به مشکلات فدراسیون ها هم اشاره و گفت: مشکلی که با فدراسیون ها داریم به اساسنامه آن ها باز می گردد که رایزنی هایی در این زمینه با وزارت صورت گرفته است.
وی در پاسخ به سوالی در مورد بدون رییس ماندن اداره کل شهرستان ارومیه افزود: در ابتدا گزینه ای از بانوان برای ریاست اداره کل ورزش و جوانان ارومیه مدنظر داشتم ولی به دلایلی این اتفاق رخ نداد و اکنون ظرف یک هفته آینده یک نفر از ۴ گزینه پیشنهادی با همفکری فرماندار انتخاب خواهد شد.

میرحسن عامری کارشناس علوم ورزشی و دبیر برگزاری همایش ملی علوم ورزشی در این نشست در مورد برگزاری اولین همایش ملی علوم ورزشی کشور در ارومیه گفت: این همایش که در دومین روز از هفته تربیت بدنی برگزار می شود، آخرین یافته ها در مورد ورزش ارائه خواهد شد.
وی افزود: برای این همایش ۳۲۰ مقاله طی ۶ ماه بعد از فراخوان انجام شده به دبیرخانه همایش ارسال و بعد از داوری های صورت گرفته ۴۵ مقاله در زمینه فیزیولوژی ، آسیب شناسی، مکانیک، مدیریت ورزش در راستای اقتصاد مقاومتی و ... و ۱۷۰ مقاله نیز بصورت پوستر ارائه خواهد شد.

در پایان این نشست، مدیرکل ورزش و جوانان از ورزشی نویسان موفق استان در زمینه انتشار اخبار ورزش و حوزه جوان قدردانی کرد.

 

46


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 769743
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.