معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از مهار آتش سوزی در منطقه دیزمار آذربایجان‌شرقی خبرداد که وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا، 2 عامل اصلی وقوع آتش سوزی در این جنگل ها و مراتع بود.

یه گزارش ایلنا، میرمحسن حسینی قمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : طبق برآورد اولیه 10 هکتار از مراتع این منطقه دچار آتش سوزی شده بود که با تلاش 5 ساعته نیروها بطور کامل اطفا شد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ابراز داشت: به دلیل گرمای هوا و گستردگی تراکم پوشش گیاهی در مناطق مرتعی و جنگلی، در صورت کمترین بی احتیاطی از سوی عوامل انسانی امکان آتش سوزی در منطقه و جنگل های ارسباران وجود دارد.

وی ادامه داد: وجود گیاهان خشک در منطقه و گرمای هوا، 2 عامل اصلی طبیعی وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع است. 

قمی اظهار داشت: شهروندان در هنگام مشاهده آتش سوزی می توانند مراتب را با شماره های 1812و 1540 به اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اطلاع دهند.

به گزارش ایلنا؛ براساس گزارش هواشناسی آذربایجان شرقی از روز شنبه تا سه شنبه هفته جاری دمای هوای استان به طور محسوس افزایش یافته و در بعضی شهرها به 44 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

منطقه دیزمار طی مصوبه شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) در سال 1390 با وسعت 68 هزار و 602 هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوست.

منطقه حفاظت شده دیزمار، منطقه ای کوهستانی و جنگلی است که در حوزه استحفاظی شهرستان های خداآفرین، ورزقان و جلفا در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.