نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دقت تیم اقتصادی دولت را رصد می‌کند و به این نتیجه رسیده‌ که تیم اقتصادی دولت باید اصلاح شده و کابینه ترمیم شود. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، «پروانه مافی» در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اقتصادی کشورمان، اظهار کرد: در طول ۴۰ سال بارها قرار گرفتن در وضعیت سخت را تجربه کرده‌ و از پیچ‌های سخت‌ عبور کرده‌‌ایم، اما برای عبور سهل از این وضعیت کنونی باید انسجام و وحدت در تمامی بخش‌ها به‌ویژه بین گروه‌های سیاسی تقویت شود.
وی با تاکید بر اینکه با انسجام و وحدت داخلی می‌توان بر تمامی مشکلات مسلط شد، افزود: این یک شعار نیست، بلکه واقعیت و حقیقت محض نهفته در فرهنگ کشورمان است. ضرورت دارد پشت هم بوده و باهم حرکت کنیم، همچنین از منافع شخصی و حزبی عبور کرده و وحدت را شکل دهیم.
وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت مناسب زمان عمل نمی‌کند، گفت: تیم اقتصادی دولت به آن خلاقیت و شرایط لازم  برای اداره‌ی وضعیت در حال بحران توجه نمی‌کند، ما به دولت توصیه می‌کنیم برای تقویت تیم اقتصادی کابینه هر چه سریع‌تر اقدام کرده و از افراد تازه نفس و خوش فکر -که با نگاه به شرایط فعلی بتوانند برنامه‌ریزی کنند- استفاده کند. 
مافی با بیان اینکه مجلس به جد دنبال تغییر شرایط تیم اقتصادی دولت است، بیان کرد: با وحدت و همدلی و تغییر لازم در کابینه دولت می‌توان از شرایط بدتر از اکنون نیز عبور کرد؛ چرا که ما مرد بحران‌ها هستیم. 
وی در خصوص نقش مردم در ایجاد شرایط کنونی اقتصادی، اظهار کرد: بخشی از هرج و مرج‌های ایجاد شده هراس بی‌جایی است که افراد مخالف به سر انجام رسیدن پروژه‌های پیشرفت در ایران، ایجاد کرده‌اند. چقدر زندگی مردم عادی به دلار ارتباط دارد؟ دلار بیشتر مورد استفاده تجار و سرمایه‌داران قرار می‌گیرد. متاسفانه باید اعتراف کرد که اتاق فکری، این ماجرا را به زندگی مردم عادی کشانده و در بین آنان هراس ایجاد کرده است که نتیجه آن هرج و مرج می‌شود. 
مافی خاطرنشان کرد: دولت و حاکمیت در ایجاد اعتماد، آرامش و حذف التهابات تلاش کند و مجلس نیز در کنار دولت قرار دارد. 
وی در خصوص طرح مجلس برای اصلاح قانون "چگونکی اداره‌ی مناطق آزاد کشور"، گفت: سال ۷۲ مناطق آزاد با مد نظر قرار دادن این موضوع که می‌توانند تامین کننده منابع مالی خود باشند، ایجاد شده و به موفقیت نسبی هم رسیدند؛ البته دچار گرفتاری‌هایی هم شدند که بخشی به نگاه سنتی کشور به مسائل اقتصادی و بخشی دیگر به قوانین بازدارنده برای کسب و کار بر می‌گردد. 
این نماینده مجلس با بیان اینکه دست اندرکاران مناطق آزاد با نگاه پیش برنده و خلاقانه شرایط فعلی را متحول کنند، گفت: مناطق آزاد می‌توانند با توجه به موضوعاتی نظیر کسب و کار نوین و استارت آپ‌ها که ثروت آفرین هستند، وابستگی خود به بودجه‌ی دولتی را به طور کامل قطع کنند.
وی تصریح کرد: عمده هدف مجلس از تدوین طرح اصلاح قانون مناطق آزاد، اصلاح منابع مصرف و ایجاد درآمد از منابع غیر دولتی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.