رئیس اتاق اصناف آذربایجان شرقی در خصوص اصلی ترین دغدغه واحدهای صنفی استان، گفت: باتوجه به افزایش نرخ ارز و تاثیر گذاری آن در قیمت کالا، قیمت مواد اولیه تا دو برابر قیمت اولیه افزایش می یابد و همین موضوع باعث می شود تا سرمایه اصناف ازبین برود.
   سید حبیب هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ضمن تبریک روز ملی اصناف اظهار کرد:  حدود 75هزار واحد صنفی در شهرستان تبریز در حال فعالیت هستند که از این تعداد 70 هزار واحد آن دارای پروانه کسب بوده و 15 هزار واحد نیز در دست اقدام هستند.
وی بااشاره به این‌که 300 هزار نفر در بخش اصناف  تبریز در حال فعالیت هستند، گفت: 120 هزار واحد صنفی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند. 
   وی با اشاره به سهم قابل توجه اشتغال کشور در بخش اصناف، ادامه داد: اصناف بخش بزرگی از اقتصاد کشور هستند و حدود 17 درصد تولید ناخالصی ملی در اختیار اصناف است.         هاشمی در خصوص برنامه های اصناف استان برای حمایت از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: ما باید کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببریم تا مردم برای استفاده از کالای ایرانی رغبت نشان دهند و از سویی نیز نوع ارتباطات تجاری و همچنین آشنایی به تکنولوژی روز در اولویت قرار گرفته است.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.