به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز سه شنبه در مراسم معارفه معاون جدید هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: در حال حاضر فرصت‌های کم‌نظیری برای توسعه استان وجود دارد که باید برای استفاده حداکثری از آنها تلاش کنیم.
وی ادامه داد: همه کارکنان و مدیران دستگاه‌های دولتی باید با ادبیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آشنا شوند و از تحولات به وجود آمده در این حوزه استفاده کنند.
خدابخش با اشاره به اینکه وضعیت کشور کاملا متفاوت با دهه‌های گذشته است، گفت: امروز در همه حوزه‌ها با تحولات بزرگی مواجه هستیم که اگر به سازوکار این تحولات آشنا بوده و از ابزارهای متناسب با آن استفاده کنیم، برنده خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز وضعیت درآمدهای دولت مشخص است؛ بخش عمده این درآمدها صرف امور جاری می‌شود و تقریبا پولی برای کارهای عمرانی نمی‌ماند؛ اما در عوض ابزارهایی در اختیار داریم که با استفاده از آنها می‌توانیم به خیل عظیم منابع دست پیدا کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در گذشته به ذهن هیچ‌کس خطور نمی‌کرد که بخش خصوصی بتواند نیروگاه احداث کند یا در پروژه‌های عمرانی مشارکت داشته باشد، اما امروز این مسأله نه تنها به طور کامل پذیرفته شده، بلکه در راستای اجرای اصل 44، خود دولت داوطلبانه بنگاه‌های اقتصادی و پروژه‌های زیربنایی را به بخش خصوصی واگذار می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه باید از این تحولات استفاده کنیم، افزود: همه کارکنان و مدیران دستگاه‌ها باید با ادبیات سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی آشنا شوند و از فرصت‌های عالی و کم‌نظیری که ایجاد شده، استفاده کنند.
خدابخش با بیان اینکه متأسفانه بروکراسی در سازمان‌ها باعث کندی امور شده است، افزود: در دوره قبلی استانداری، دکتر جبارزاده و تیم مدیریتی وی برای 2 پروژه مهم و حیاتی شامل آزادراه تبریز- بازرگان و تولید 5 هزار مگاوات برق با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی زحمات زیادی کشیدند، اما به دلیل کاغذبازی رایج در وزارتخانه‌های مربوط به نتیجه نرسیدند و این نشان می‌دهد که دستگاه‌های ما از تحولات عقب هستند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات محمد صادق پورمهدی تقدیر و جواد رحمتی به عنوان معاون جدید امور هماهنگی عمرانی استاندار آذربایجان شرقی معرفی شد.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.