به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز چهارشنبه در نشست با مدیران انجمن صنایع غذایی و آشامیدنی افزود: وضعیت موجود این صنعت در فرصت یک ماهه بررسی و احصا شود.
وی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان انجمن صنایع غذایی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل و نسبت به بررسی وضعیت موجود و مشخص کردن نقاط ضعف و قوت این صنعت اقدامات لازم انجام شود.
جهانگیری گفت: با احصای شرایط موجود می‌توانیم ضمن پیدا کردن حلقه‌های مفقوده در زنجیره تأمین و توزیع صنایع غذایی، طرح ‌هایی را در این راستا تعریف و برای تحقق این برنامه‌ها سرمایه‌گذاران موردنیاز را جذب کنیم.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد الگو و مدل معین برای توسعه صنایع مختلف در سطح استان اظهار داشت: راهبرد توسعه صنایع غذایی در استان تدوین و عملیاتی می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار توجه به جهت‌دهی منطقی و اصولی به فعالیت‌های اقتصادی شد و افزود: باید تلاش کنیم اقتصاد استان در یک چهارچوب مشخص و برنامه‌ریزی‌شده حرکت کند.
وی با تأکید بر ضرورت ایجاد زنجیره تأمین صنایع غذایی و آشامیدنی در سطح استان گفت: با تعریف زنجیره تأمین و در نظر گرفتن فرآیند مزرعه تا سفره می‌تواند راهکار برون‌ رفت از مشکلات پیش روی صنعت مواد غذایی در آینده باشد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 800 واحد تولیدی در بخش صنایع غذایی و آشامیدنی در آذربایجان شرقی فعال است.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.