به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در جلسه شورای زکات مراغه افزود: در گذشته حتی در روستاها اهتمام بیشتری به پرداخت زکات به ویژه در محصولات کشاورزی و زکات های مستحبی می شد.
وی به میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان مراغه در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: زکات های جمع آوری شده در شهرها، هیج گاه در شان ملت و نظام اسلامی نبوده و مردم و مسئولان باید توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.
پورمحمدی با اشاره به تاکیدات ائمه معصومین (ع) و قرآن کریم در خصوص زکات گفت: آحاد جامعه، زکات های مستحبی را در کنار واجبات مورد توجه بیشتری قرار دهند زیراکه زکات در راه حمایت از محرومان هزینه می شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مراغه نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 12 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است.
اکبر ابراهیمی افزود: از این میزان 9 میلیارد و 420 میلیون ریال در زمینه کمک به محرومان و مددجویان نیازمند و سه میلیارد و 180 میلیون ریال نیز در زمینه کارهای عمرانی و کمک به مسکن محرومان و امور معیشتی هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در سال جاری نیز جمع آوری 17.5 میلیارد ریال زکات از جمله 6.5 میلیارد ریال زکات فطریه توسط مردم خیراندیش این شهرستان پیش بینی شده است.
رئیس اداره زکات مراغه نیز با اشاره به اهمیت واجب زکات گفت: این شهرستان در زمینه جمع آوری زکات مستحبی از ظرفیت های مناسبی برخوردار است.
حجت الاسلام مهری افزود: امسال نیز برای جمع آوری زکات فطریه صندوق های سیار در مساجد شهری و روستایی مستقر می شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر حمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.