به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدرضا تقوی دوشنبه شب در آیین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب در مصلای تبریز افزود: باید ریشه‌ی جریانی را که امام(ره) از فیضیه شروع کرد و به انقلاب انجامید، بدانیم؛ 'مسند مرجعیت' رمز موفقیت امام راحل بود و به واسطه‌ی مرجعیت بود که حضرت امام توانست ایران به عنوان جزیره ثبات مستکبران را به یک آتشفشان مبدل کند.
وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) در مدرسه‌ی فیضیه تربیت شده بود؛ فیضیه یک مدرسه نیست، بلکه منبع فیض فقه آل‌محمد(ع) است، قم نیز یک شهر نیست بلکه یک جریان فکری است که باید اندیشه‌های اهل‌بیت(ع) از آن بجوشد و نشت پیدا کند.
وی اضافه کرد: امام راحل دین را به گونه‌ای تفسیر کرد که مردم ایمان، اعتقاد و خواسته‌های‌شان را در سخنان امام(ره) می‌دیدند و این گونه بود که مردم در صحنه ایستادند؛ رزمندگان، شهدا و خانواده معظم شان از همه بهتر امام راحل را شناختند، از این‌رو وقتی سخنی از امام(ره) می‌شنیدند، بی‌تاب می‌شدند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: امام راحل یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر تاریخ است؛ او شخصیتی است که توانست در یک دوران خاص حرکت عظیمی را به وجود آورد و لازم است که ما شخصیت‌هایی چون امام(ره) را برای مردم و به ویژه نسل جوان تفسیر کنیم.
وی با بیان این‌که تفسیر شخصیت امام(ره) نیازمند جلسات مختلف و متعددی است، یادآور شد: شخصیت‌هایی چون امام خمینی(ره)، ساده و معمولی نیستند.
وی با بیان اینکه مردم ایران در عمل هم نشان دادند که پای سخن و انقلابشان ایستاده‌اند، گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی است که اندیشه‌های دینی و اعتقادات مذهبی را در دورانی به صحنه آورد که شعار تمامی روشنفکران و دنیامداران در شرق و غرب پایان دین مداری بود و همه آنان دین را افیون ملت‌ها می دانستند.
حجت الاسلام تقوی گفت: بعد از ارتحال امام(ره) جانشین امام همچنان امت اسلامی را در منطقه و مستضعفان را در جهان رهبری می‌کنند و حقیقتا بعد از امام راحل، امام دیگری در صحنه حاضر شد.
وی به توطئه‌های ‌دشمنان در رابطه با اسلام هراسی اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام خواستند جلوی رشد اسلام را بگیرند و یک عده گرگ صفت را به جان منطقه انداختند و نه تنها انسان‌ها، بلکه میراث فرهنگی امت اسلامی را به آتش کشیدند، اما انقلاب اسلامی ایران نخواست که ملت‌های منطقه زیر ستم باشند و به کمک شان شتافت.
وی گفت: می‌خواستند اسراییل دیگری را در منطقه ایجاد کنند اما به زودی سوریه حتی از وجود آمریکا نیز پاک‌سازی خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: امام راحل ثابت کرد که اسلام می‌تواند در قالب یک ساختار و نظام حاکمیتی اداره کننده‌ی یک جامعه باشد؛ امام(ره) تفکر اسلامی و فقاهتی خود را در قالب یک نظام پیاده کرد و این نظام مبتنی بر اسلام و فقاهت بود که توانست در برابر تمامی توطئه‌ها ایستادگی کند.
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.