به گزارش ایرنا، امام جمعه بستان آباد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی و نامگذاری هر سال بر پایه اقتصاد گفت: اکنون دغدغه رهبر معظم انقلاب توجه به مقوله اقتصاد، تولید و معیشت مردم است.
حجت الاسلام سیدرضا رضوی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در 10 سال متوالی بر توجه به اقتصاد و تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی تاکید کرده اند، افزود: کم لطفی در توجه به منویات رهبری باعث شده اکنون شاهد برخی گستاخی های دشمنان و استکبار بر علیه کشورمان باشیم.
وی با اشاره به سخن معروف امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه تمام گرفتاری های ما از آمریکاست، افزود: عینیت کلام امام راحل بعد از 40 سال هنوز هم برای ما روشن است.
حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه امام راحل سفارش کردند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد، اظهار داشت: مردم ایران هر وقت در مسیر ولایت حرکت کرده اند شاهد پیشرفت در عرصه های سیاسی و بین المللی بوده اند.
خطیب جمعه بستان آباد با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی و نامگذاری هر سال بر پایه اقتصاد گفت: اکنون دغدغه رهبر معظم انقلاب توجه به مقوله اقتصاد، تولید و معیشت مردم است.
حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در 10 سال متوالی بر توجه به اقتصاد و تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی تاکید کرده اند، یادآوری کرد: کم لطفی در توجه به منویات رهبری باعث شده اکنون شاهد برخی گستاخی های دشمنان و استکبار بر علیه کشورمان باشیم.
وی از پیشقدم بودن مردم بستان آباد در کمک به آزادی زندانیان غیرعمد قدردانی کرد و گفت: در این شهرستان خیران بیش از 2 میلیارد ریال در جشن گلریزان کمک کردند.
شهرستان بستان آباد با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتر شرق تبریز واقع شده است.

** امام جمعه بناب هم در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی را دولتمردان از خود شروع کنند، گفت: اگر وزرا و مسوولان استفاده از کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی را از خود آغاز نکنند، تمام اقدام ها در حد حرف باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی افزود: این کار باید از وزارتخانه ها شروع شود و ملت نیز با دیدن اقدام های مسوولان به آن ها اعتماد کرده و ادامه دهنده راه آنان خواهند شد.
وی با اشاره به اقدام های علمای شیعه و مراجع دینی در برابر ایستادگی مقابل دشمنان یادآوری کرد: علمای شیعه در دوران غیبت امام زمان (عج) همواره علیه مستکبران فریاد زده اند.
خطیب جمعه بناب با بیان اینکه علمای شیعه در برابر هر جریانی که علیه اسلام صف بسته اند، مقاومت کرده اند، اظهار داشت: فقهای شیعه برخلاف عموم روشنفکران غرب گرای ایرانی که کارگزار استعمار هستند، همواره مانع پا گذاشتن غربی ها به ایران بوده اند و تا حد توان از تسلط بیگانگان به کشور جلوگیری و در برابر آن ها مقاومت کرده اند.
حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر اینکه علمای شیعه تاکنون پای هیچ قرارداد ننگینی را در کشور امضا نکرده اند، ادامه داد: دکتر شریعتی می گوید تاکنون در طول تاریخ علمای شیعه و آخوندها پای هیچ قرارداد ننگینی را امضا نکردند ولی عده ای غرب گرا بعد از تحصیل در غرب پست های کلیدی را در کشور تصاحب، پای غربی ها را به کشور باز کرده و غرب را به عنوان قبله گاه به ما معرفی کردند.
وی با اشاره به هجمه های گوناگون دشمنان علیه حوزره های علمیه و علمای شیعه در طول تاریخ گفت: علمای شیعه در کشور همواره در مقابله با هجمه های اقتصادی دشمن حساسیت نشان دادند و برای تقویت این عرصه تلاش کردند.
امام جمعه بناب اظهار داشت: در طول تاریخ علمای شیعه بزرگی بودند که در زمان خود شمشیر به دست گرفته و در برابر بیگانگان ایستادند.
حجت الاسلام باقری بنابی افزود: بسیاری از علمای شیعه تا پایان عمر خود کوچک ترین کالای غیرایرانی را استفاده نکردند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی یادآوری کرد: اکنون زندگی ما به این موضوع بستگی دارد و باید فقط کالای ایرانی مصرف کنیم چرا که برای نجات کشور راه دیگری نداریم.
امام جمعه بناب از موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور به عنوان یک دفاع مقدس دیگر نام برد و گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دفاع مقدس دیگری در کشور راه بیندازیم تا در کوتاه مدت پول ملی ما جایگاه خود را پیدا کند و برای رسیدن به این هدف جهاد ملی لازم است.
حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: در این مسیر دولت باید خود شروع کننده باشد و کار انقلابی راه بیاندازد و از سوی دیگر ملت نیز به وظیفه خود عمل کند چراکه با برگزاری سمینار، ارسال بخشنامه و صورتجلسه نمی توان به آن عمل کرد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
8023/7239/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.