به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه امروز 12 اسفند افزود: استفاده از ثروت ها و منابع متعدد کشور نیازمند یک مدیریت مناسب و توجه به این نکته است که دشمن هم روی اقتصاد ما تمرکز کرده و دنبال بهره برداری نقاط ضعف آن است.
به اعتقاد امام جمعه کرمانشاه، پادزهر تحریم‌ها جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است و هیچ راهی غیر از این برای حل مشکلات کشور و استان وجود ندارد.
وی تاکید کرد که بخش کوچکی از تحقق اقتصاد مقاومتی وظیفه مردم است اما بخش عمده موضوع به دولتمردان و سایر مسئولان بر می‌گردد.
آیت الله علما با اشاره به نامگذاری سالها از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: رهبر انقلاب چندین سال است که برای سال‌ها عنوان اقتصادی استفاده می‌کنند که نشان دهنده نگاه عمیق ایشان به این حوزه است.
وی در باره سال 95 که به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده، اظهار داشت: در پایان این سال باید گزارشی از اقدام هایی که در راستای شعار سال در استان صورت گرفته به محضر رهبر انقلاب تقدیم کنیم.
وی تاکید کرد که اگر دشمن بفهمد مسوولان دنبال توانمند کردن داخل و خنثی کردن مشکلات هستند از فشارهای ضد ایرانی خود ناامید می‌شود.

** مذاکره فایده ندارد؛ تمام فکر دشمن چاپیدن است
آیت‌الله علما همچنین گفت: آمریکا و سایر دشمنان ملت ایران با مذاکره و گفت و گوی منطقی قانع نمی شوند و تمام فکرشان چاپیدن ملت‌ها است.
او تأکید کرد که از امضای توافق برجام تاکنون هم ده‌ها تحریم علیه ایران تصویب شده است در حالی که غربی‌ها وعده کرده بودند هم تحریم‌های سابق لغو می‌شود و هم هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نخواهد شد.

** درختکاری را جدی بگیریم
آیت الله علما همچنین با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی در سال 57 گفت: امام راحل از همان روز اول توجه ویژه ای به فقرا داشتند و به همین دلیل انقلاب اسلامی را انقلاب مستضعفان و پابرهنه ها نامیدند.
امام جمعه کرمانشاه همچنین به آغاز هفته احسان و نیکوکاری اشاره و اظهار کرد: همه مردم استان به اندازه ای که در توان دارند باید از فقرا و ایتام یاد کنند و با دستان پر به آنها سر بزنند.
او در باره هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نیز گفت: همه ما باید درختکاری را جدی بگیریم و گرنه گرفتار ریزگردها خواهیم شد.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.