به گزارش ایرنا، امین امینیان روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی با اشاره به کاهش طلاق در این شهرستان اظهار کرد: در سال 96، تعداد طلاق های ثبت شده 97 مورد بود که در مقایسه با سال قبل از آن که 113 مورد بود 29.7 درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون نیز هفت مورد طلاق در شهرستان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 18 مورد بود کاهش چشمگیری داشته و در مقابل 100 مورد ازدواج به ثبت رسیده و نسبت ازدواج به طلاق در سالجاری حدودا 15 به یک است.
امینیان همچنین با بیان اینکه در هشترود 33 درصد طلاق ها بدون سرگرفتن زندگی مشترک روی داده گفت: 68 درصد طلاق ها نیز در پنج سال اول روی می دهد که از این میزان 14.44 درصد به یکسال هم نمی رسد و در واقع زوجین بجای مراسم ازدواج مراسم طلاق برگزار می کنند.
وی همچنین مهمترین علت حادث شدن این آسیب اجتماعی را عدم آموزش زوجین در قبل از ازدواج دانست و گفت: آموزش و مشاوره کارساز می تواند مانعی در مقابل طلاق باشد.
امینیان خواستار بهره گیری از توان و ظرفیت کارشناسان علمی و مذهبی با همکاری دهیاران ، شوراهای اسلامی ومردم در زمینه مهار آسیب های اجتماعی شد.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع و حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.