شب شعر مقاومت با محوریت "آزادی خرمشهر" با حضور شاعرانی از کشور آذربایجان و همچنین شاعران استان در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد.
مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در حاشیه این شب شعر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این شب شعر به همت انجمن ادبی امین خسروشهر، شهرداری تبریز و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همچنین مساعدت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
مختار صدرمحمدی گفت: شاعرانی از انجمن ادبی امین خسروشهر، سراب، بستان‌آباد، مرند، سردرود و... و همچنین میهمانانی از کشور باکو در این شب شعر حضور دارند.
وی با بیان این‌که شب شعر مقاومت امروز با محوریت خرمشهر برگزار شد، افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله) مبنی بر این‌که قره‌باغ جزوی از خاک اسلام است، نظر ما نیز به سمت قره باغ معطوف می‌شود تا مردم آذربایجان هم بیدار شده و خاک اسلام را آزاد  کنند.
وی ادامه داد: بر همین اساس شاعران ما با "وحدت، یکپارچکی و یکدلی" در قالب شب شعر در کنار هم گرد آمدند که یک طرف اشعار قرائت شده نیز در مورد آزادی قره باغ بود.
معاون تشکیلات آزادسازی قره باغ نیز در حاشیه مراسم در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: روز بزرگ غلبه(روز فتح خرمشهر) را به مردم ایران تبریک عرض می‌کنم. سالروز فتح خرمشهر "روز مقاومت" است و مردم ایران خود را در جریان این پیروزی تصدیق کردند.
بارات ایمانی با تاکید بر این‌که "تشکیلات آزادی قره باغ" چندین سال است که برای آزادی سرزمین‌مان مبارزه می‌کند، افزود: این برنامه بسیار مفید بود و این تدابیر و برنامه‌ها باید تکرار شود و نیاز است که این چنین برنامه‌هایی در تبریز و سایر شهرها و همچنین در آذربایجان برگزار شود.
وی با بیان این‌که "مقاومت" مکتب و راهی است که باید همواره برای انسان‌ها یادآوری شود، خاطرنشان کرد: ما طالب صلحیم چرا که اسلام دین صلح است. ما هرگز نمی‌خواهیم جنگی حادث شود اما در مقابل کسانی که خاک ما را اشغال کردند، مقاومت نشان خواهیم داد.
وی گفت: خطاب به خاک و مساجد اشغال شده در قره باغ اعلام می‌کنم که "دویوش" هنوز تمام نشده و ان‌شاءالله قره باغ هم آزاد می‌شود و ما نیز همانند این روز(سالروز آزادسازی خرمشهر) شاعران ایرانی را به باکو دعوت خواهیم کرد.
ایمانی با اشاره به این‌که نیاز است یاد و خاطره‌ی شهدا را همواره زنده نگهداریم، متذکر شد: ما از این دنیای فانی رهسپار می‌شویم اما آنانی که جان خود را در راه اسلام داده و شهید شدند همواره جاویدان خواهند بود. 
وی در پایان تاکید کرد: برگزاری این چنین برنامه‌هایی(شب شعر و...) راهی برای زنده نگه داشتن یاد شهداست و از برگزار کنندگان این برنامه بسیار قدردانی می‌کنم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.