به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: سه کشور اروپایی برای ادامه برجام باید تضمین کافی برای عدم تبعیت از آمریکا و نیز خرید نفت ایران در صورت اعمال تحریم های نفتی ارائه دهند.
وی با بیان اینکه به آمریکا اعتماد نداشته و نداریم ادامه داد: اروپایی ها نیز در برخی از مسائل دنباله روی سیاست های آمریکا بوده و بدعهدی کرده اند لیکن در مسئله برجام منتظر تضمین های این کشورها خواهیم بود.
وی اضافه کرد: کشورمان هم اکنون توانایی غنی سازی 20 درصدی دارد اما اجرای این امر را در صورت عدم ارائه تعهدها و بدعهدی های طرف های اروپایی انجام خواهیم داد.
خطیب جمعه مراغه گفت: اگر قرار به بدعهدی و عدم تامین منافع و تضمین های کافی در برجام توسط طرف های مقابل باشد، ادامه برجام سودی برای کشورمان نخواهد داشت.
آیت الله پورمحمدی افزود: مسئولان کشورمان نیز باید در این راستا با توجه و عمل کردن به فرمایشات رهبری و با ملزم کردن طرف های اروپایی به ارائه تضمین های لازم در خصوص اجرای برجام، توطئه آمریکا را در این زمینه خنثی کنند.
وی با اشاره به سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ادامه داد: عملیات بیت المقدس به عنوان یکی از بزرگترین عملیات های دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت رزمندگان و ایثار گری های شهدا موجب آزادی بخش مهمی از میهن اسلامی از دست دشمن بعثی در آن سال ها شد و برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی رقم خورد.
وی اضافه کرد: برای اعتلا و صیانت از میهن اسلامی و برای هر وجب از این خاک جان های بسیاری فدا و خون های ارزشمندی نثار شده است.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) نیز افزود: آن بانوی بزرگ اسلام با حمایت از پیامبر اسلام (ص) نقش مهمی در ترویج اسلام و حق بزرگی بر گردن مسلمانان دارد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.