معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که هیچ گونه نگرانی بابت تامین کالاهای اساسی و غیر اساسی در استان وجود ندارد، گفت: افزایش نرخ ارز هیچ گونه تاثیری برای تامین کالاها و نیاز های اساسی ندارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در نشست خبری با اشاره به این‌که افزایش قیمت در کالاهای اساسی وجود ندارد، اظهار کرد: خوشبختانه کالای های مورد نیاز مردم در انبارها پر بوده و ضمن این‌که هیچ گونه افزایش قیمتی وجود ندارد، از سویی نیز شاهد هیچ گونه محدودیتی از لحاظ توزیع و پخش کالا نیستیم.
 وی با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار در استان، گفت: متاسفانه آذربایجان‌ شرقی جایگاه مناسبی در فضای کسب و کار ندارد؛ به طوری‌که در رتبه ۲۳ قرار گرفته ایم؛ از این رو تلاش می کنیم تا اواخر سال جاری رتبه استان را از لحاظ فضای کسب و کار به کمتر از ۱۵ برسانیم.
وی با بیان این‌که یکی از اولویت های اصلی ما در حوزه اقتصاد، فعال کردن بخش خصوصی است، عنوان کرد:  اقتصاد پایدار در سایه فعالیت بخش خصوصی اتفاق می افتد.
 معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد:  باتوجه به وضعیت اقتصادی حاکم در جامعه، امروز دیگر منابع نفتی به تنهایی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد؛ به همین دلیل باید با تکیه بر ظرفیت های سازمان ها، دانشگاه‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی و از سویی نیز با نهادهای دولتی به صورت هماهنگ و هم افزا در صدد بهبود بهره وری در سطح استان باشیم.
وی دانش بنیان کردن فعالیت های اقتصادی را از دیگر برنامه های  اولویت دار معاونت امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: متاسفانه واحد های صنعتی و تولیدی تبریز با تکنولوژی چندین سال پیش فعالیت می کنند و دانش فنی و ماشین آلات واحد ها بروز نشده است؛ از این رو عمده محصولات ما نیازمند بازسازی و نوسازی تکنولوژی هستند که باید این موضوع را در اولویت قرار داد.
وی خاطرنشان کرد: از جمله مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان بودن در کنار عدالت محور، درون زا، برون نگر و دانش زا است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا اقتصاد و صنعت استان به سمت دانش بنیان بودن حرکت کنند.
جهانگیری با بیان این‌که هر چه قدر اقتصاد استان صادراتی باشد، آسیب ناپذیر و محکم خواهد بود، افزود: در صورتی که اقتصاد  را به سمت دانش بنیان بودن پیش ببریم، صادرات استان در جهت تحقق موضوع برون گرا بودن اقتصاد مقاومتی افزایش می یابد و از سویی نیز اقتصاد استان می تواند در بازار های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. وی با بیان این‌که ارزش صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته از کلیه گمرکات کشور را 2.4 میلیارد دلار است، خاطرنشان کرد: در صدد آن هستیم که این میزان را تا اواخر سال جاری ۳۰ درصد افزایش دهیم.
معاون اقتصادی‌ استاندار با بیان این‌که سر و سامان دادن به بازار آرد و نان استان از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت است، اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از نان استان توسط آزاد پز ها تهیه می‌شود و ما نیز در صدد افزایش این میزان به ۳۰ درصد هستیم.
وی ادامه داد: نظارت بر نانوایی های آزاد پز در سطح استان را در اولویت کاری خود قرار دادیم؛ طبق مصوبه کارگروه آرد و نان استان این مجموعه‌ها باید استاندارهای لازم را با تمرکز بر کیفیت محصول کسب کنند تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهند.    وی همچنین در خصوص واگذاری ماشین سازی تبریز به مالک جدید، اضهار کرد: باتوجه به این‌که متولی واگذاری ها سازمان خصوصی‌سازی است و ماشین‌سازی تبریز نیز از طریق قانونی راه واگذاری را پیش رفته و ما را نیز در جریان این کار قرار دادند.
وی ادامه داد: خوشبختانه خریدار جدید از زمان تحویل کارخانه تا به امروز اقدامات مثبتی انجام داده‌ است که امیدواریم این روند ادامه یابد و ما نیز شاهد توسعه نگین صنعت آذربایجان‌ باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.