رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: با غلبه بر تفکرات سنتی، فرهنگ اهدای عضو را ترویج دهیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در مراسم گرامیداشت اهدای عضو و احیاگران سلامت استان در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی تبریز اظهار کرد: به عنوان یک پزشک در طول دوره‌ی تحصیل و تجارب حرفه‌ای، بارها از بین رفتن حیات کسی یا حیات بخشیدن را دیده و لمس کرده‌ام، برخی بیماران راهی جز پیوند و دریافت عضو ندارند.
وی با اشاره به تلاش‌های طولانی برای راه‌اندازی واحد پیوند اعضا در تبریز گفت: با وجود تلاش‌های فراوان و پیوندهای موفقیت آمیز، استان ما از سایر استان‌ها عقب مانده و چرخه‌ی پیوند معیوب بود، اولین واحد پیوند که راه اندازی شد، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد آن طور که باید نتوانستند ارتباطشان با واحد فنی پیوند را حفظ کنند، از سال ۷۱ تا چند سال پیش، شاهد این ناهنماهنگی و مشکلات بود‌یم، از سال ۸۴ تا ۹۲ تمامی تلاش‌هایمان برای پیوند کبد و راه‌اندازی واحد پیوند ناموفق بود.
وی ادامه داد: پیوند عضو یعنی حیات می تواند جاری باشد، خوشبختانه با ایجاد بخش پیوند اعضا که ساخت آن را در دوره اول دولت یازدهم متعهد شده بودیم، پیوند کبد نیز انجام شد و اکنون یکی از بهترین بخش‌های پیوند اعضا راه اندازی شده است.
صومی تاکید کرد: مردم فهیم، عاقل و ایثارگر آذربایجان با تقدیم۵۴ احیاگر سلامت و اهدای اعضای آن‌ها، ۵۴ خانواده‌ی دیگر را حیات بخشیده‌اند، مایه‌ی افتخار ما است که برخی انسان هایی پیدا می‌شوند که چنین ایثار می‌کنند.
وی با بیان این که جریان حیات جامعه‌، به انسان‌های ایثارگر بازمی‌گردد، گفت: انسان می‌تواند به جایی برسد که تعالی یافته و بتواند قسمتی از وجودش را اهدا کند، دنیا نیز به دلیل وجود انسان‌های باشهامت، شجاع و ایثارگر پیش می رود، کسانی که اهدای عضو کرده‌اند، در درجه‌ی اول، خودشان به سعادت رسیده‌اند.
 در پایان این مراسم از خانواده‌های ۵۴ احیاگر سلامت، تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.